پیشنهادهای مهم برای پیشگیری از کرونا

کارشناسان به غیر از پیروی از پروتکل‌ های بهداشتی به افراد در جهت تقویت سیستم ایمنی توصیه های زیادی می کنند.

به گزارش رکنا ، تقویت کردن خود، ماندن در خانه، واکسیناسیون و رعایت فاصله اجتماعی از جمله راه هایی برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا است.

در اینجا چند روش ساده و آسان برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد:

مکمل ویتامین D بخورید

در مطالعه ای که روی بچه ها انجام شده کودکانی که به صورت روزانه هزار و 200 واحد بین المللی ویتامین D3 مصرف کردند تقریبا 60 درصد کمتر از کودکانی که ویتامین D به آنها داده نشده بود دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شدند، بنابراین باید غذاهای غنی از ویتامین D را مصرف کنید، مدت زمانی را در آفتاب سپری کنید یا مکمل ویتامین D مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید.

کالری دریافتی خود را کاهش دهید

نتایج یک مطالعه نشان داد هنگامی که 46 زن و مرد دارای اضافه وزن به مدت 6 ماه کالری کمتری مصرف کردند سیستم ایمنی بدن آنها عملکرد بهتری را از خود نشان داد. کاهش تنها 10 درصد کالری می تواند برای افراد دارای اضافه وزن موثر باشد. مطالعات دیگر نیز نتایج مشابهی را نشان داده است که در آن افراد طی یک ماه حدود 5 کیلو وزن کم کردند.

غذاهای حاوی فیبر بالا مصرف کنید

در یک مطالعه موش ها با فیبر محلول تغذیه شدند (نوعی که در جو دو سر و سیب یافت می شود). بدن موش ها علائم کمتری از بیماری را نشان دادند هنگامی که به آنها موادی داده شد که بدن را فریب دهد به باکتری آلوده است. اگرچه برای تایید این یافته ها به مطالعات در فاز انسانی نیاز است، اما رژیم غذایی غنی از فیبر هیچ ضرری ندارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟