کدام گیاه دارویی برای خانم ها مناسب است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، شاید آن‌‌ها اکنون در قید حیات نباشند اما بیشتر ما به این نتیجه رسیده‌‌ایم که گیاهان دارویی و به طور کلی طب سنتی درمان‌کننده بیماری‌‌های مختلف جامعه امروز ماست. در این شماره قصد داریم گیاهانی را معرفی کنیم که کاربرد زیادی برای بانوان دارند.

چشمان‌تان را از سیاهی نجات دهید

پوست دور چشم‌ها، زنگ خطر بدن شماست. سیاهی دور چشم می‌‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌‌های مختلفی باشد؛ کم‌خونی، ضعف کبد و گاهی کم‌کاری و پرکاری تیروئید خودشان را از طریق سیاهی یا زردی دور چشم نمایان می‌‌کنند. سیاهی دور چشم می‌‌تواند علت‌های دیگری هم داشته باشد، خواب کم و پیری زودرس از جمله دلایلی هستند که دقیقا دور چشم را نشانه می‌‌گیرند! در این قسمت می‌‌خواهیم راه‌‌های درمان سنتی این عارضه را بررسی کنیم.

گلاب

شاید این روش را پیش از این هم، به کار گرفته باشید، برای از بین بردن سیاهی و پف زیر چشم می‌‌توانید گلاب را روی دستمال یا پنبه اسپری کنید و در وعده‌‌های مختلف آن را به صورت ضربه‌‌ای زیر چشم‌تان بزنید. هیچ‌ گاه دستمال و پنبه را زیر چشم‌تان نکشید؛ این کار باعث کشیده شدن پوست زیر چشم می‌‌شود و آن را چروک می‌‌کند.

روغن بادام و لیموترش

این ترکیب از دیگر راه‌‌هایی است که می‌‌توان برای از بین بردن تیرگی دور چشم آن را مورد استفاده قرار داد. برای درمان سیاهی دور چشم، باید گردش خون را در آن ناحیه بهبود دهید. برای این کار می‌‌توانید ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را به کمک روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب سبب بهبود گردش خون در نواحی اطراف چشم می‌‌شود و تیرگی اطراف آن را تعدیل می‌‌کند.

چای سیاه

چای کیسه‌‌ای از دیگر گیاهانی است که برای از بین بردن پف و سیاهی دور چشم مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. جالب است بدانید چای سیاه در بسیاری از محصولات شیمیایی که کاربرد ضدپف و ضدچروک برای دور چشم دارند، استفاده شده است. این ماده باعث بهبود جریان خون در نواحی اطراف چشم می‌‌شود. برای استفاده از این ماده باید تعدادی چای کیسه‌‌ای را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید و بلافاصله پس از سرد شدن، آن را روی چشمان بسته‌‌تان قرار دهید.

مادر بیماری‌‌ها

به عقیده پزشکان طب سنتی، مشکل جوش های چرکی را باید در دستگاه گوارش و کبد جست‌وجو کرد. آن‌‌ها معتقدند یبوست یکی از دلایلی است که منجر به ایجاد جوش و آکنه روی پوست صورت می‌‌شود. ملین‌‌های طبیعی می‌‌توانند یبوست را از بین ببرند و به پاک شدن کبد و بهبود جریان خون کمک کنند. بهتر است در روزهایی که دچار یبوست هستید از خوردن گوشت‌‌هایی که با نمک طعم‌دار شدند، ماهی‌‌های شور و بادمجان خودداری کنید. نخوردن این غذاها از ایجاد یبوست که به مادر بیماری‌‌ها معروف است، جلوگیری می‌‌کند و جوش‌‌هایی که به دلیل یبوست ایجاد شده‌‌اند، از بین می‌روند.

آبغوره خانگی

یکی از مهم‌‌ترین رقیق‌کننده‌های خون، ترکیب آبغوره و رب انار است. سه استکان آبغوره خانگی را با دو استکان رب انار رقیق‌شده مخلوط کنید و به عنوان نوشیدنی در یک وعده از آن استفاده کنید.

روغن زیتون

ترک روی پوست به دلیل خشکی بدن به وجود می‌آید. روغن زیتون و روغن بادام تلخ می‌‌توانند خشکی پوست و ترک روی آن را از بین ببرند. به بانوان باردار توصیه می‌‌شود در دوران بارداری از روغن بادام تلخ یا روغن زیتون برای قسمت‌هایی از بدن‌شان که دچار اضافه وزن شده، استفاده کنند. پس از وضع حمل و رفع اضافه وزن هم، استفاده از این روغن‌ها توصیه می‌‌شود.

خداحافظی با ترک‌‌های چاقی و لاغری

یکی از مهم‌‌ترین دغدغه‌‌های بانوان پس از دوران بارداری از بین بردن ترک‌‌هایی است که به علت چاقی و لاغری روی پوست ایجاد می‌شود. نگران نباشید، طب سنتی برای این عارضه هم، درمان ویژه‌‌ای پیشنهاد می‌کند.

روغن زالو

این روغن می‌‌تواند باعث حجم دادن به اندام و عضلات شما شود، همان عضلاتی که به دلیل رژیم گرفتن متوالی یا ورزش Sport کردن دچار لاغری افراطی شده‌‌اند. برای استفاده از این روغن کافیست آن را روزی یک‌بار روی اندام مورد نظر ماساژ دهید و زیر نور آفتاب قرار بگیرید تا جذب شود.

در جست‌‌وجوی وزن از دست رفته

اگر از لاغری یا چاقی‌‌ ناراضی هستید بهتر است به توصیه ما توجه کنید. بیشتر بانوان از نوع رژیم گرفتن خودشان شکایت دارند و معتقدند بعضی از اندام‌‌های‌شان به اندازه‌ای که لازم است، عضلانی نمی‌‌شوند. بهتر است برای دستیابی به وزن ایده‌‌آل،از روغن زالو استفاده کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟