سرطان معده چه نشانه هایی دارد؟

یکی از نشانه‌های اصلی ابتلا به سرطان معده کاهش وزن بی‌دلیل است. اگر تغییری در رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خود ایجاد نکرده‌اید، اما روند کاهش وزن غیر معمول را تجربه می‌کنید به پزشک مراجعه کنید.

سرطان معده که به نام سرطان گاستریک نیز شناخته می‌شود، یکی از دردناک‌ترین و ترسناک‌ترین اشکال سرطان است. به طور معمول، این نوع سرطان در سلول‌هایی که مرز بین معده و تولید مخاط، که به فرآیند گوارش کمک می‌کند، را تشکیل می‌دهند، پدیدار می‌شود.

سرطان معده از شایع‌ترین انواع سرطان در جهان نیست، اما این به معنای در امان بودن ما نسبت به این بیماری محسوب نمی‌شود.

توجه به نشانه‌های اولیه سرطان معده می‌تواند کمک بزرگی به تشخیص زودرس و روند درمان کند. در ادامه با برخی از این نشانه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

ناراحتی معده

سرطان معده اغلب با مشکلات معمول و نسبتا بی خطر معده، مانند حالت تهوع عادی، اشتباه گرفته می‌شود، و این یکی از دلایل خطرناک بودن آن است.

از آنجایی که ما اغلب ناراحتی معده را با غذا‌های مصرفی خود مرتبط می‌دانیم، نادیده گرفتن سرطان معده در مراحل اولیه و حتی میانی بیماری آسان است.

اگر برای مدتی طولانی ناراحتی معده را تجربه می‌کنید، تنها فرض را بر این نگذارید که چنین شرایطی با رژیم غذایی شما در ارتباط است. به پزشک مراجعه کنید تا دلیل دقیق این شرایط مشخص شود.

کاهش وزن

چاقی یکی از مشکلات اصلی دنیای امروز محسوب می‌شود و از این رو، هنگامی که موضوع سلامت مطرح می‌شود، کاهش وزن به عنوان گامی در جهت درست مد نظر قرار می‌گیرد اما کاهش وزن می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک مشکل سلامت بزرگ، مانند سرطان معده، نیز باشد.

در حقیقت، یکی از نشانه‌های اصلی ابتلا به سرطان معده کاهش وزن بی‌دلیل است. اگر تغییری در رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خود ایجاد نکرده اید، اما روند کاهش وزن غیر معمول را تجربه می‌کنید به پزشک مراجعه کرده و شرایط را با وی مطرح کنید.

اگر به ناگاه با کاهش علاقه خود به غذا و کم اشتهایی مواجه شده اید نیز مراجعه به پزشک ایده خوبی است.

معده درد

ناراحتی معده شرایط خوشایندی نیست. این شرایط ممکن است چنان ناراحت کننده باشد که مدت زمانی زیادی را در طول روز در توالت سپری کنید.

همچنین، ناراحتی معده می‌تواند انجام فعالیت‌های روزانه را غیر ممکن کند. با این وجود، معده درد موضوعی کاملا متفاوت است.

این درد حاد در ناحیه شکم اغلب در اطراف محل ناف احساس می‌شود. معده درد می‌تواند با تورم و تجمع مایع همراه باشد که هر دو می‌توانند به دلیل ظهور سرطان شکل گرفته باشند. اگر به طور مرتب در این منطقه از بدن احساس درد دارید به پزشک مراجعه کنید.

احساس سیری

احساس سیری می‌تواند در حقیقت یکی از نشانه‌های ابتلا به سرطان معده باشد. اگر پس از خوردن تنها چند لقمه از غذای خود دیگر احساس گرسنگی نمی‌کنید، ممکن است دلیلی نگران کننده در پس این شرایط وجود داشته باشد. با پزشک در این زمینه صحبت کنید تا دلیل دقیق شناسایی شود.

سوزش سردل

بازگشت اسید معده به مری به یکی از مشکلات سلامت شایع در جهان مبدل شده است. مصرف زیاد مواد غذایی سرخ شده و تند ارتباط نزدیکی با سوزش سردل، سوء هاضمه و بازگشت اسید معده دارد.

خبر خوب این است که بازگشت اسید معده به مری و سوزش سردل با استفاده از دارو‌های بی نیاز از نسخه پزشک قابل درمان هستند.

خبر بد این است که در صورت تداوم این مشکلات و عدم بهبود پس از مصرف دارو ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به سرطان معده باشند.

استفراغ

ناراحتی گاه به گاه معده یک چیز است، اما استفراغ منظم مشکلی کاملا متفاوت است. البته، استفراغ منظم می‌تواند معرف مشکلات مختلفی باشد که همگی آن‌ها با معده در ارتباط نیستند.

از این رو، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط و شناسایی دلیل شکل گیری استفراغ اهمیت دارد. این مساله به ویژه در صورت مشاهده خون در استفراغ اهمیت بیشتری می‌یابد، زیرا می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان معده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟