قند خون تان را با این جوانه گیاهی کنترل کنید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی جوانه را در کاهش و کنترل قندخون، همچنین درمان ناباروری موثر دانست.

 جوانه شنبلیله حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، فیبر، فسفر، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، پروتئین، کلسیم، سلنیوم، هیدروکسی ایزولوسین و ... است.

برای بررسی خواص جوانه شنبلیله و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص جوانه شنبلیله

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص جوانه شنبلیله گفت: این جوانه تاثیر چشمگیری در کاهش و کنترل قند خون مخصوصا دیابت نوع ۲ دارد؛ همچنین پتاسیم موجود در جوانه شنبلیله موجب کاهش و کنترل فشارخون می‌شود.

وی افزود: جوانه شنبلیله برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید و اثربخش است، زیرا باعث چربی‌سوزی، لاغری و تناسب اندام می‌شود.

عظمایی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کاهش چربی خون، تری گلیسیرید و کلسترول خون، بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی از دیگر خواص این جوانه بی‌نظیر است.

عظمایی بیان کرد: این جوانه مشکلات تنفسی را رفع می‌کند و موجب بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.

وی گفت: جوانه شنبلیله به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: فیبر موجود در این جوانه موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها می‌شود، همچنین هضم غذا را آسان‌تر کرده و یبوست را رفع می‌کند.

وی اظهار کرد: جوانه شنبلیله از سندروم پیش از قاعدگی پیشگیری می‌کند و تاثیر چشمگیری در درمان ناباروری دارد.

عظمایی گفت: این جوانه دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود؛ همچنین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

منع مصرف جوانه شنبلیله

عظمایی گفت: مصرف این جوانه برای زنان باردار ممنوع است، همچنین افراد مبتلا به افت قندخون نباید در مصرف این جوانه زیاده‌روی کنند.

مواد لازم جوانه شنبلیله

-تخم شنبلیله ۳۰۰ گرم

-آب به مقدار لازم

طرز تهیه جوانه شنبلیله

-برای تهیه این جوانه ابتدا تخم شنبلیله را می‌شوییم و روی آن آب می‌ریزیم.

-پس از ۲۴ ساعت آب آن را عوض می‌کنیم و یک پارچه نخی نمدار روی آن می‌اندازیم.

-حدود ۴-۳ روز بعد جوانه رشد می‌کند و آماده مصرف است.

-این جوانه همراه سالاد یا سوپ میل می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟