پرخورها را می توان با این 6 ماده غذایی مهار کرد

مطالعات محققان انگلیسی اخیرا ثابت کرده است که رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات های تخمیر شده حاوی دو نوع ماده به نام های بتاگلوتان، و اینولین هستند که برای رسیدن به اهداف کاهش وزن شما را کمک خواهند کرد.

 مصرف این نوع کربوهیدرات ها باعث تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها شده و به فرد احساس سیری طولانی مدت می دهد. همچنین مصرف این کربوهیدرات ها به سطوح پایین تر چربی های مضر و چربی احشایی کمک می کند؛ چربی هایی که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان ها مرتبط هستند.

این نوع غذاها همچنین نقش مهمی در مدیریت و یا پیشگیری از دیابت با کنترل و نگهداری سطح قند خون در حد سالم دارند. این کربوهیدرات ها باعث افزایش باکتری های مفید روده و بهبود فرایند هضم غذا بعلاوه افزایش ایمنی بدن خواهند شد.

جو: این را بدانید که تنها دو وعده روزانه مصرف جو، کلسترول ال دی ال یا مضر را تا بیش از 5 درصد در عرض شش هفته کاهش می دهد. بتاگلوتان موجود در جو باعث دفع ال دی ال از بدن می شود.

کنگر فرنگی: آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغری است و کسانی که می ‌خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می ‌توانند هر روز آرتیشو بخورند. از تمام نقاط این گیاه می توان برای تهیه انواع سالادها و غذاها استفاده کرد، گیاه تازه را پس از تمیز کردن میتوان منجمد کرد تا در فصول مختلف از آن استفاده شود، شیره برگ آرتیشو یا کنگر فرنگی دارای املاح معدنی مختلف و سینارین است و مصارف درمانی فراوان دارد.

قارچ: به جنگ با چربی های بدن می رود. مصرف قارچ می تواند تولید و فعالیت سلول های سفید خون را افزایش دهد. بهتر است این غذا به شیوه سالمی پخته شود. از این رو مصرف قارچ سرخ شده از سوی متخصصان توصیه نمی ‌شود. قارچ بخارپز یا کبابی شده در فر انتخاب مناسب ‌تری است. توصیه می‌ شود که در این رژیم وعده ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید، البته می ‌توانید صبحانه هم یک غذای ترکیبی مثلا املت قارچ بخورید. قارچ حاوی بتا گلوکان است که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها مهم و لازم است.

مارچوبه: برخی غذاها در فرایند هضم غذاها تاثیر فراوانی دارند و مارچوبه یکی از این غذاها است. این گیاه منبع اینولین؛ فیبر ویژه ای است که به افزایش باکتری های خوب روده کمک می کند و باعث هضم موثرتر غذاها می شود. مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به عنوان یک چربی ‌سوز، به لاغری شما کمک می کند. هر 100 گرم مارچوبه فقط 20 کیلوکالری انرژی دارد و بدین ترتیب یک جایگزین بسیار عالی برای میان وعده های پر کالری است.

موز: مصرف این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین ب 6، باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود. به طوری که مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب رابطه دارد. اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی‌ گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می ‌شود قند خون نسبت به سایر غذاها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است. و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.

پیاز: مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس های مختلف و مواد معدنی است، که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می شود. پیاز دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که یکی از سلاح های عالی در برابر افزایش وزن است

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟