6 خوشمزه کم کالری برای مدیریت گرسنگی

مراقب رژیم غذاییتان باشید. بعضی از مواد غذایی که فیبر زیادی دارند، دارای کالری بیشتری هم هستند. اگر می‌خواهید هم وزن و هم میزان گرسنگیتان را کاهش دهید از فهرستی از غذاهای طبیعی که در ادامه مطلب در اختیارتان قرار داده‌ایم استفاده کنید.

۱. تربچه

تربچه یکی از بهترین گزینه‌ها برای رژیم غذایی است. این ماده غذایی دارای کالری بسیار کمی است. همچنین تربچه فاقد چربی است. این ماده غذایی را بهتر است درون یخچال نگهداری کنید. تربچه بیشترین میزان فیبر گیاهی را ندارد، اما شما می‌توانید با خوردن ۷ یا ۸ عدد تربچه بخش زیادی از فیبر مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. اگر نمی‌توانید تربچه‌ها را تنها میل کنید می‌توانید از آن کنار غذا یا داخل سالاد استفاده کنید.

۲. نخود

نخود یکی دیگز از غذاهایی است که دارای فیبر فراوان است. نصف فنجان نخود حدود ۶ گرم از فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. اگر از طرفداران طعم نخود هستید می‌توانید یک فنجان نخود را خالی میل کنید یا حتی از آن به عنوان غذا استفاده کنید. همچنین می‌توانید نخودهای پخته شده را به سوپ یا سالادتان اضافه کنید.

۳. گلابی

اگر نیاز به خوردن مواد غذایی شیرین دارید می‌توانید از گلابی استفاده کنید. گلابی دارای فیبر زیادی است. یک عدد گلابی متوسط فقط ۸۵ کالری دارد اما دارای ۵ گرم فیبر است و به همین دلیل یکی از گزینه‌های خوب برای رژیم غذایی شما است.

۴. کرفس

کرفس دارای شهرت خوبی به عنوان کاهش دهنده وزن است. این ماده غذایی علاوه بر اینکه دارای فیبر زیاد و کالری کمی است، ارزان قیمت است و هر جایی که بخواهید پیدا می‌شود. یک ساقه متوسط کرفس دارای ۶ کالری و یک گرم فیبر است. این ماده مانند مواد قبلی فیبر زیادی ندارد اما با استفاده چند ساقه کرفس می‌‎توانید به آن میزان دست پیدا کنید. کرفس را خرد کنید و آن را به همراه صبحانه میل کنید. حتی می‌توانید برای شامتان سوپ کرفس بپزید.

۵. لوبیا سفید

لوبیاها از دسته بهترین مواد غذایی هستند که می‌توانید استفاده کنید. این ماده به جز فیبر دارای مواد غذایی دیگر هم است که برای سلامتی Health بدن مفید است. نصف فنجان لوبیا سفید دارا ۱۵۰ کالری و ۶ گرم فیبر است. همچنین بدنتان از این مقدار لوبیا ۱۰ گرم پروتئین دریافت می‌کند. می‌توانید از این دانه‌های سفید مغذی سوپ و سالاد درست کنید و بسیاری از مواد مورد نیاز بدنتان را از این طریق تامین کنید.

۶. تمشک یخ زده

اگر تمایل به کاهش وزن دارید می‌توانید از تمشک‌ها استفاده کنید. با توجه به اینکه تمشک در تمام ماه‌های سال در دسترس نیست برای استفاده از آن در طول سال می‌توانید آن را تهیه و فریز کنید.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کدخبر: 425106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟