ورزش هایی برای افزایش طول عمر

انجام نوع خاصی از ورزش‌ها افزون بر حفظ تناسب اندام Fitness عاملی برای افزایش امید به زندگی و جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها در سالمندی است.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افرادی که به انجام ورزش‌های گروهی می‌پردازند از طول عمربالاتری به نسبت سایر افراد برخوردار هستند.

از جمله ورزش‌های گروهی، تنیس و بدمینتون را می‌توان نام برد که به شکل گروهی و 2 به 2 انجام می‌شود و سبب افزایش امید به زندگی، روحیه، سلامت جسمی و روحی افراد می‌شود.

کارشناسان دانمارکی در پژوهشی دریافتند انجام این دسته از ورزش‌ها به طور متوسط سبب افزایش طول عمر به میزان ۹ و هفت دهم درصد می‌شود.

دانشمندان دریافتند اثر انجام ورزش‌هایی چون دوچرخه سواری، دویدن، شنا، فوتبال و بسکتبال در افزایش طول عمر کمتر از انجام ورزش‌هایی چون تنیس و بدمینتون است.

کارشناسان اعلام کرده اند ورزش‌هایی که با راکت انجام می‌شوند اثربخشی بیشتری بر سلامت افراد دارند، محققان این نتیجه‌ها را با بررسی برروی ۸۶۰۰ فرد در شهر کپنهاگ کشور دانمارک به دست آورده اند.

ورزش‌هایی که افراد به شکل انفرادی آن‌ها را انجام می‌دهند اثربخشی زیادی بر افزایش طول عمر و امید به زندگی افراد ندارد، ازجمله ورزش Sport دوچرخه سواری به طور متوسط سبب افزایش طول عمر به میزان ۳ و هفت دهم سال، شنا ۳ و ۴ دهم سال و دویدن حدود ۳ و دو دهم سال می‌شود.

محققان اعتفاد دارند افزون بر افزایش ضربان قلب Heart که به وسیله انجام ورزش ایجاد می‌شود و برای حفظ سلامت مفید است، برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران نیز اثری منحصربه فرد بر سلامت جسم و روح دارد.

کارشناسان اعتقاد دارند داشتن ارتباط‌های اجتماعی با دیگران به ویژه درمیانسالی وسالمندی سبب افزایش سلامت جسم و روح و در نتیجه افزایش طول عمر افراد می‌شود و اثرگذاری ارتباط‌های اجتماعی با دیگران حتی از ورزش هم قدرتمندتر است.

محققان همچنین دریافتند افرادی که در باشگاه‌های ورزشی، دوره‌های گردشگری و تور‌های مسافرتی پیش از بازنشستگی حضور داشته‌اند طول عمر بسیاربالاتری به نسبت افراد منزوی و کم معاشرت داشته اند.

نتیجه‌های این پژوهش درمجله BMJ Open به چاپ رسیده است.

انزوای اجتماعی اثر بسیار زیادی بر سلامت افراد سالمند دارد و می‌تواند خطر افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، افسردگی و کاهش درک شناختی درآن‌ها را افزایش دهد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اقدام شنیع زن جوان با 5 عضو شورای شهر بابل! / امام جمعه چه گفت ؟! + سند

آخرین خبر از اولین اعدامی مفسد اقتصادی معروف!

اقدام شوم تازه داماد با دستور برادرعروس! + عکس و گفتگو

راز جسد تکه تکه شده دخترانه در کیسه زباله+عکس

زیباترین دختر شهر عروس پنهان بود !

حمله عرب ها به لنج ایرانی در خلیج فارس / ملوان بوشهری کشته شد + عکس

همخوابی زن تهرانی با داماد قبل ازدواج اوبا دخترش

خودکشی لیلای 16 ساله در ویلای مجردی متین 37 ساله!

تجاوز به یک دختر  توسط 5 پسر که فیلم غیر اخلاقی دیدند!

زن خائن دوستانش را به اتاق خلوت شوهرش فرستاد! / طلاق می خواهم

اقدام شنیع پسرجوان با دختری خاص در خانه مجردی!

طلاق یک زن که نام شوهرش را در موبایل خون آشام سیو کرده بود!

دختر جوان فقط خانه های مجردی تهرانی ها را می شناخت!

 

 

کدخبر: 414620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟