هندوانه خوشمزه ترین و آبدارترین میوه تابستانی برای کودکان

هندوانه و انواع ملون‌ها از جمله میوه‌های خوشمزه و آبدار هستند و در صورتی که شیرین باشند، بسیاری از کودکان دوست دارند، آن‌ها را مصرف نمایند.

از نظر بسیاری از متخصصان تغذیه این نوع میوه‌ها به دلیل این که حاوی آب بالایی هستند می‌توانند مانع از بروز گرمازدگی بخصوص در بین کودکان شوند.

به علاوه اینکه آب هندوانه و آب طالبی می‌توانند برای کودکان بسیار مطبوع‌تر و دلچسب‌تر از مصرف سایر میوه‌ها باشند.

حاوی منابع بالایی از ترکیبات لیکوپن هستند؛ که می‌توانند به عنوان ترکیبات ضد‌اکسیدان قوی برای بدن کودکان مطرح باشند و از افزایش ترکیبات اکسیدان در بدن کودک جلوگیری کنند.

منبع غنی از پتاسیم هستند؛ بنابراین می‌توانند در عملکرد مطلوب سیستم عصبی – عضلانی در کودکان مؤثر باشند و مانع از بروز گرفتگی در عضلات کودکان در حین بازی کردن و ورزش Sport شوند.

حاوی ترکیبات ضدالتهابی هستند؛ در نتیجه مانع از بروز مشکلات التهابی و حساسیتی در بدن کودک می‌شوند.

حاوی مقادیر بالایی آب در مقایسه با سایر میوه‌ها هستند؛ در نتیجه در هوای گرم تابستان در کودکان باعث پیشگیری از بروز گرمازدگی و کم‌آبی بدن می‌شوند.

حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A هستند؛ پس مصرف منظم آنها در هفته می‌تواند بخشی از ویتامین A مورد نیاز بدن کودک را تأمین نماید.

باعث بهبود عملکرد سیستم هضمی کودک می‌شود؛ به دلیل منابع فیبر غذایی کافی که در این میوه‌ها وجود دارد، باعث می‌شود تا حرکت روده‌ها تنظیم شود و از بی‌نظمی و سوء‌جذب در دستگاه گوارش کودک جلوگیری می‌گردد.

تنظیم کننده اسیدیته بدن؛ به خصوص اسیدیته در دستگاه گوارش را تنظیم و از بروز مسمومیت‌های غذایی در ماه‌های گرم سال در بدن کودک جلوگیری می‌کنند.

توصیه مهم به والدین

به والدین توصیه می‌شود که در ماه‌های گرم سال کودک را تشویق به مصرف هندوانه، طالبی، خربزه یا انواع ملون‌ها نمایند و در صورت تمایل کودک می‌توانند آب هندوانه یا طالبی یا آب ملون را که طبیعی تهیه کرده‌اند روزانه به عنوان یک نوشیدنی خنک به کودک خود بدهند.

 

 

کدخبر: 399986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟