کنترل وزن با کمترین هزینه/آب درمانی را تست کنید

 از آنجایی که حدود دوسوم از حجم بدن ما را آب تشکیل می‌دهد ممکن است به نظر بدیهی باشد که مصرف آب برای سلامتی Health ما مهم است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با افزایش مصرف آب ساده ما‌ می‌توانیم وزن بدن خودمان را کنترل کنیم و مصرف شکر، سدیم و چربی‌های اشباع شده را کاهش دهیم.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «مدیکال نیوز تودی» این مطالعه که در مجله تغذیه و رژیم‌های غذایی بشر منتشر شده است توسط پروفسور روپنگ(Ruopeng) یک استاد دانشگاه ایلینوی انجام شده است.

اگر چه بیشتر افراد نیازهای مایعات بدن خود را با نوشیدن آب ساده و نوشیدنی ها دیگر، تامین می‌کنند برخی از مایعات نیز از طریق غذاها و سبزیجات خاص مانند سوپ،کرفس، گوجه فرنگی و خربزه دریافت می‌شوند.

به منظور بررسی بیشتر اینکه چگونه افزایش مصرف آب می‌تواند روی پارامترهای سلامت تاثیر می‌گذارد، محققان اقدام به جمع‌آوری یک نمونه آماری از سراسر آمریکا کردند؛ نزدیک به 18300 بزرگسالان در این آزمون که توسط سازمان ملی بهداشت و تغذیه در حد فاصل سالهای 2005-2012 شرکت کردند.

محققان از شرکت کنندگان خواستند همه غذاها و نوشیدنی‌هایی که آنها معمولا مصرف می‌کردند در 2 روز مجزا و در بازه زمانی 3-10 روز استفاده کنند.

در ادامه آزمون مقدار آب ساده که هر شرکت کننده مصرف کرده است به عنوان درصدی از مصرف روزانه آب در رژیم غذایی از غذا و نوشیدنی محاسبه شده است.

بر اساس یک روز، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​حدود 4.2 فنجان آب ساده، که حساب برای بیش از 30 درصد از مصرف آب خود را در کل مصرف می شود.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که افرادی که مصرف خود را از آب ساده به یک یا سه فنجان در روز افزایش داده‌اند، مصرف کل انرژی‌ در روز برای این افراد 68-205 کالری و مصرف سدیم آنها 78-235 گرم کاهش یافته است.

نتایج بیشتر نشان داد که افرادی که مصرف آب خود را افزایش داده‌ بودند، مصرف قند به میزان 05/18 گرم و همچنین کلسترول به میزان 7/21 گرم کاهش نشان داده است.

نتایج بیشتر نشان داد که افرادی که مصرف آب خود را افزایش نیز مصرف قند 05/18 گرم کمتر، و همچنین کلسترول 7/21 گرم کمتر است.

به گفته پروفسور «روپنگ» "این یافته نشان می‌دهد که می‌توان آن را در قالب طرح آموزشی برای ترویج مصرف آب ساده به عنوان جایگزینی برای نوشابه با کالری بالا ارائه کرد".

پروفسور نشان می دهد این تفاوت ها می تواند با مصرف کالری روزانه بالاتر در ارتباط با مردان و جوانان و یا میانسال مرتبط است.

مطالعه محققان نشان می‌دهد ترویج مصرف آب ساده می‌تواند یک استراتژی مفید برای بهداشت عمومی،کاهش انرژی زائد و مصرف مواد مغذی هدفمند قلمداد شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

صدور کیفرخواست 54 اخلالگر در مدرسه راه شهدا / ماجرای دست درازی سرایدار به دانش آموز دختر چه بود؟ + عکس

لایی خبرساز وحید امیری به اینستاگرام رهبری هم رسید! + عکس

سفارش طناب دار برای پزشک تبریزی/ علت مرگ خانوادگی برملا شد+عکس

رازی عجیب از سقوط هواپیمای دختر ترکیه‌ای در ایران !

بی حجاب شدن بازیگر زن ایرانی جلوی دوربین + فیلم و عکس

ازدواج یک زن با 2 زن ! / رازی که لو رفت+تصاویر

متهم "م.ق" در فاجعه آزار زنان ایرانشهری کیست؟!

دختر 16 ساله وقتی با پسری خلوت کرد، 3 پسر دیگر داخل اتاق در کمین بودند + عکس

راز عقیم بودن مرد پس از مرگ زن باردارش لو رفت / قاضی تهران چه گفت! + عکس

زن همسایه هر وقت همسرم نبود به خانه ام می آمد!

سعید وسوسه شده بود با هانیه که نوعروس بود، دوستی وقیحانه ای برقرار کند!

واقعیت ماجرای پرونده آزار دختران ایرانشهری چیست؟ / یکی از دختران از ارتباطش با متهم گفت

کدخبر: 391045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟