پیروی از این رژیم خاص باعث تناسب اندام می شود

درحالی که رژیم MIND به‌طور خاص برای کاهش وزن طراحی نشده است، اما از آن‌جایی که مواد غذایی ناسالم برای مغز مانند غذاهای سرخ‌کردنی و شیرینی‌ها از این رژیم کنار گذاشته می‌شوند، ‌می‌توان گفت که پیروی از رژیم MIND به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

در حالی که رژیم MIND به‌طور خاص برای کاهش وزن طراحی نشده است، اما از آن‌جایی که مواد غذایی ناسالم برای مغز مانند غذاهای سرخ‌کردنی و شیرینی‌ها از این رژیم کنار گذاشته می‌شوند، ‌می‌توان گفت که پیروی از رژیم MIND به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. با خودداری از مصرف این مواد غذایی، شما هم می‌توانید خطر ابتلا به زوال عقل را از خودتان دور کنید و هم مانع از افزایش وزن شوید. متخصصان می‌گویند که اگر شما از رژیم MIND متناسب با ویژگی‌های خصوصی خودتان و براساس سقف کالری تعیین‌شده پیروی کنید، می‌توانید وزن خودتان را هم کاهش بدهید.

پیروی از رژیم MIND تا چه اندازه آسان است؟

پیروی از رژیم MIND اساسا باید ساده باشد، چون گروه‌های غذایی زیادی در این رژیم قابل استفاده هستند و رژیم‌گیرندگان اجازه دارند که دستورالعمل‌ها را با انعطاف و تغییر نسبی پیگیری کنند.

میزان راحتی: در زمینه پیدا کردن دستورپخت‌ها و تهیه وعده‌های غذایی آزاد هستید و هیچ اجبار خاصی از این نظر در رژیم MIND وجود ندارد.

دستورپخت‌ها: شما می‌توانید دستورپخت‌ها را با شرایط خودتان سازگار کنید. همچنین گروه‌بندی خاصی برای وعده‌های غذایی روزانه نیز در رژیم MIND وجود ندارد.

غذا خوردن بیرون از خانه: غذا خوردن بیرون از خانه در رژیم MIND مانعی ندارد، اما به شرطی که از غذاهای سرخ‌کردنی، چرب، حاوی پنیر و همچنین فست‌فودها دوری کنید. در ضمن، نباید در این موقعیت‌ها دسر بخورید.

سیری: متخصصان تغذیه بر اهمیت سیر شدن پس از خوردن غذا تاکید می‌کنند. این در حالی که است که فرد رژیم‌گیرنده در رژیم MIND باید از سبزی‌های برگ سبز استفاده کند که سرشار از فیبر هستند و همچنین کالری روزانه قابل توجهی را به بدنش می‌رساند. بنابراین، رژیم MIND به‌ خوبی می‌تواند احساس سیری لازم را ایجاد کند.

تغییرات ذائقه‌ای: اگر عادت کرده‌اید که سبزی‌ها را با کره تفت بدهید،‌ در رژیم MIND باید از روغن زیتون برای این کار کمک بگیرید. بیشتر غذاهای سرخ‌کردنی هم باید از طریق شیوه‌هایی مانند پختن یا گریل کردن مصرف شوند.

ورزش در رژیم MIND چه نقشی دارد؟

ورزش تا کنون در برنامه‌های ارائه‌شده رژیم MIND جایگاه خاصی نداشته است. با این ‌حال، فعالیت فیزیکی قطعا می‌تواند به محافظت از مغز در مقابل خطر ابتلا به آلزایمر کمک کند. مطالعات متعددی مانند مطالعه Frontiers in Aging Neuroscience در سال ۲۰۱۴ نیز همین نکته را تایید کرده‌اند. به همین دلیل، سازمان‌ها و نهادهای مختلف به بزرگسالان توصیه می‌کنند که حداقل ۲.۵ ساعت در هفته را به فعالیت‌های ورزشی با شدت متوسط اختصاص بدهند و ورزش‌های تقویت‌کننده عضلات را هم به این برنامه اضافه کنند.

آیا رژیم MIND خطری هم برای سلامتی Health دارد؟

پاسخ به این پرسش منفی است. رژیم MIND با ترکیب دو رژیم مدیترانه‌ای و رژیم DASH طراحی شده است و هیچ کدام از مطالعات نشان نداده‌اند که پیروی از این رژیم‌ها با خطرات، عوارض جانبی یا بیماری‌های خاصی همراه باشد. بسیاری از توصیه‌های اصلی در رژیم MIND نیز حداقلی هستند. مثلا در رژیم MIND آمده است که حداقل یک وعده مصرفی ماهی در طول هفته بخورید، اما شما می‌توانید این میزان را افزایش بدهید. البته مانند هر رژیم غذایی دیگری، بای درباره انتخاب رژیم MIND با پزشک Doctor متخصص مشورت کنید، خصوصا اگر به بیماری‌ها و مشکلات خاص مبتلا هستید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟