شایع ترین بیماری در جهان را بشناسید/این روغن گیاهی شادابی پوست و مویتان را دو چندان می کند

خطر وسایل الکترونیکی برای چشم :در حالی که چشم انسان بسیار حساس بوده و وسایل الکترونیکی(موبایل،تبلت و ...) سلامت آن ها را تهدید می‌کنند اما روند استفاده از این وسایل در جهان رو به افزایش است. تحقیقات اخیر محققان نشان می‌دهد با ادامه این روند مبنی بر کار کردن بیش از حد با وسایل الکترونیکی تا سال ۲۰۵۰ نیمی از مردم جهان به نزدیک بینی مبتلا می‌شوند.توصیه می‌شود افراد کمتر از وسایل الکترونیکی استفاده کنند و به ازای هر ۲۰ دقیقه استفاده از این وسایل حتما بیست ثانیه به نقطه دور خیره شوند.

شادابی پوست با روغن کنجد :اگر با مشکلات پوست و مو مواجه هستید؛ روغن کنجد را فراموش نکنید؛ دانه‌های کنجد می‌توانند به حفظ گرما و رطوبت پوست کمک زیادی کنند که به درخشندگی و بهبود زخم پوستی می‌انجامد.روغن کنجد برای رشد مو هم موثر است؛ روغن کنجد علاوه بر حفظ و رطوبت پوست سر، موجب تغذیه بهتر ریشه‌های مو می‌شود؛ برای این منظور 2 قاشق چایخوری از روغن کنجد را با چند قطره روغن رزماری ترکیب کنید و بر روی سرتان به آرامی مالیده و ماساژ Massage دهید؛ بهتر است از این ترکیب به مدت دو تا سه هفته استفاده کنید.

بیماری کبدی :بهتر است بدانید، بیشتر افرادی که از کبد چرب رنج می‌برند؛ چربی بالایی مصرف نمی‌کنند؛ بیماری کبد چرب بیشتر به دلیل میزان بالای قند خون ایجاد می‌شود. تحرک پایین و اضافه وزن و قند خون بالا، از مهم‌ترین دلایل ابتلا به کبد چرب است؛ بیماری کبد چرب غیر الکلی شایع‌ترین بیماری کبدی در جهان است.

سلامتی قلب Heart :آیا می‌دانید که سالم‌ترین روغن برای قلب، روغن نارگیل است؟؛ محققان آمریکایی به تازگی با بررسی بر روی ۹۴ نفر دریافته اند که مصرف روغن نارگیل علاوه بر کاهش کلسترول منفی، کلسترول مثبت خون را هم افزایش می‌دهد.کلسترول مثبت خون یا HDL مانع بروز حمله قلبی می‌شود؛ در صورتی که میزان این کلسترول در خون کاهش یابد؛ احتمال بروز حملات قلبی افزایش می‌یابد.

کاهش قند خون :اگر از قند خون بالا رنج می‌برید، خوردن سالاد در وعده شام را انتخاب کنید؛ مصرف سبزیجات با حجم بالا و کالری کم موجب از بین رفتن اضافه وزن در بیماران دیابتی می‌شود که در کاهش قند خون موثر است؛ همچنین افزودن سرکه به سالاد هم می‌تواند به کاهش بیشتر قند خون کمک زیادی کرده و قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت Diabetes نوع 2 را کنترل کند.سرکه می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع سس‌ها باشد.

دلایل سفیدی پیش از موعد موها :به طور معمول موی انسان از سنن 40 تا 50 سالگی سفید می‌ شود؛ این در حالی است که سفید شدن مو در برخی افراد بسیار زودتر شروع می‌شود؛ سفید شدن پیش از موعد مو‌ها دلایل زیادی دارد که می‌توان از عوامل ارثی، استرس بیش از حد، آلرژی و عدم تعادل هورمونی نام برد؛ اما بهتر است بدانید که فقدان برخی مواد غذایی هم منجر به سقید شدن زودرس مو می‌شوند.کمبود اسید فولیک، ویتامین B۱۲، پروتئین، آهن و مس می‌تواند از عوامل تغذیه‌ای در سفیدی مو‌ها باشد.

رفلکس معده :رفلکس معده یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد؛ باید بدانید که برخی رفتار‌های تغذیه‌ای به کاهش مشکل شما کمک زیادی می‌کند؛ از جمله مهم‌ترین این رفتارها، دراز کشیدن سریع بعد از مصرف غذاست که موجب رفلکس شدید معده می‌شود؛ خوردن غذا‌های پرچرب و فست فود‌ها یا نوشابه‌های سودا و چای و قهوه غلیظ از دیگر عوامل بروز رفلکس معده است.مصرف برخی دارو‌ها مانند آسپرین، قرص آهن، قرص ویتامین سی و قرص‌های ضد التهابی غیر استروییدی باعث ایجاد رفلاکس می‌شوند؛ رای کاهش احتمال رفلکس بهتر است این قرص‌ها با آب فراوان مصرف شود.

ترک سیگار:داروی وارنیکلین (varenicline) از دارو‌هایی است که برای ترک سیگار به کار برده می‌شود؛ مطالعات جدید جدید نشان داد که مصرف مداوم این دارو، احتمال برزو حملات قلبی و عروقی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این تحقیقات در دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو انجام شده است؛ از آنجاکه مشخص نیست شرکت کنندگان در این طرح تحقیقاتی قبل از استفاده از این دارو تا چه میزان با بیماری‌های قلبی مواجه بوده اند؛ نمی‌توان به دقت از میزان خطرات این دارو بیان کرد؛ اما می‌توان دریافت که دست‌کم رابطه‌ای میان مصرف varenicline و افزایش خطر ابتلا به یک مشکل قلبی وجود دارد.

تبخال :تبخال یکی از مشکلاتی است که برخی افراد دائما با آن سرو کار دارند؛ بهتر است بدانید که تبخال یک بیماری ویروسی و مسری است؛ به شکل زخمی کوچک، در گوشه‌ای از دهان و اغلب روی لب بوجود می‌آید و برای فرد تا زمانی که خود به خود بهبود یابد، آزاردهنده است.

سرطان:انجمن سرطان آمریکا به تازگی آمار جدیدی منتشر کرده است که نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر در اثر سرطان در این کشور به بالاترین میزان خود رسیده است.سرطان در کنار بیماری‌های قلب و عروقی مهم‌ترین علت مرگ و میر را به خود اختصاص داده است؛ با این حال علت اصلی مرگ افراد بین ۴۰ تا ۷۹ سال، همچنان سرطان است؛ تحقیقات انجمن سرطان آمریکا نشان داد سرطان سینه در مقایسه با دهه قبل بیش از ۳ برابر در میان زنان آمریکایی رشد داشته است؛ این میزان افزایش سه برابری در مورد دیگر سرطان‌ها نیز وجود داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟