کاهش خطر بیماری های قلبی با این قرمز خوشمزه

 چغندر سرشار از انواع مواد مغذی، مثل 5 ویتامین ضروری، کلسیم، آھن، پتاسیم و پروتئین است و فواید زیادی برای سلامتی Health دارد.

به گزارش readersdigest در اینجا می‌توانید فواید این خوراکی زمستانی را مرور کنید:

مبارزه با سرطان: چغندر حاوی مقادیر زیاد ترکیبات آنتی اکسیدان و ضدالتھاب است که به کاھش خطر ابتلا به برخی از سرطان ھا کمک می‌کنند.

کاھش خطر بیماری قلبی: چغندر منبع خوب فولات و بتائین است. این مواد مغذی، با ھمکاری یکدیگر، مقدار ھموسیستئین خون را کاھش میدھند. وقتی که ھموسیستئین خون، بالا است، احتمال التھاب و تخریب سرخرگ ھا و بروز بیماری قلبی، بیشتر می‌شود.

تقویت سلامتی چشم: برگ ھای چغندر، منبع خوب آنتی اکسیدانی به نام لوتئین ھستند که از چشم ھا در برابر تغییرات ناشی از بالا رفتن سن و نیز آب مروارید، محافظت می‌کند. ھمچنین، حاوی مقادیر متنوعی فیتوکمیکال ھستند که سلامتی چشم ھا و بافت ھا عصبی رو بھبود می‌بخشند.

تقویت استقامت بدن: ورزشکارانی که مخلوط آب چغندر و کمی آب سیب رو قبل از فعالیت ورزشی خود می‌نوشند، استقامت بیشتری در طول ورزش Sport از خود نشان داده و فشار خون آنھا در زمان استراحت، کمتر از کسانی است که از این نوشیدنی، استفاده نمی‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 334877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟