درمان طبیعی افسردگی بدون مصرف دارو‌های اعصاب

براساس آمار‌ها می‌توان تا ۱۲ درصد افسردگی در افراد را با استفاده از ورزش Sportبرطرف کرد.کارشناسان در پژوهش‌های خود دریافتند ورزش و تمرین‌های آمادگی جسمانی می‌تواند سبب ترشح ماده آندروفین و مواد شیمیایی مفید در مغز شود که سبب افزایش آرامش، کاهش احساس‌های منفی و رفع استرس می‌شود و اثربخشی ورزش بر جلوگیری از افسردگی را برروی بیش از ۳۰ هزار نفر بررسی کرده اند.

براساس آمار‌ها بیش از ۳۰۰ میلیون نفر درسراسر جهان دچار افسردگی هستند و کارشناسان تخمین می‌زنند که این رقم در سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل آنها به دنبال معرفی شیوه‌های جدید برای درمان و مقابله با این بیماری فراگیر هستند.

محققان اثربخشی ورزش را در طول یازده سال برروی بیش از ۳۳ هزار فرد بزرگسال اهل کشور نروژ بررسی کرده و دریافتند افراد علاقه‌مند به انجام ورزش کمتر دچار افسردگی می‌شوند.

براساس آمار‌ها هرساله حدود ۸۰۰ هزار نفر درکشور‌های مختلف دنیا خودکشی انجام می‌دهند که یکی از مهمترین دلایل آن بروز افسردگی درآن‌ها است به همین دلیل شناسایی راهکار‌های مقابله با افسردگی اهمیت فراوان دارد.

دراثرافسردگی فرد دچار مشکلاتی، چون بی انگیزگی، کاهش سطح یادگیری، رفتار‌های پرخاشگرانه، بی اشتهایی و یا پراشتهایی افراطی دربرخی افراد، شکست‌های شغلی و عاطفی، اعتیاد به مواد مخدر Drugs و دخانی و حتی تمایل به خودکشی می‌شود.

افزون بر انجام ورزش متناسب با سن، جنسیت، پیشینه سلامت و علاقه مندی افراد، مصرف مواد غذایی سالم، بهره گیری مناسب از نور خورشید به ویژه درفصل‌های سرد سال، نگهداری از گل و گیاهان، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و شاد، انجام یوگا، یادگیری و انجام تکنیک‌های کنترل خشم و هراس همگی می‌تواند در از بین بردن افسردگی درافراد موثر باشد.

بسیاری از افراد به بهانه‌های مختلف از انجام ورزش روزانه خودداری می‌کنند که افزون بر آسیب به سلامت جسمی باعث به خطر افتادن سلامت روحی آن‌ها نیز می‌شود.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟