چرا وزن کم نمی کنیم؟

در زندگی برخی کارها به عادت روزمره ما تبدیل شده که دیگر حتی به چشم مان نمی‌آید.

به گزارش رکنا ، این عادات می‌تواند مانع شما برای رسیدن به وزن دلخواه تان باشد و بهترین تلاش‌های شما را خنثی کند.

۱. کمبود خواب به طور مستمر یکی از عادت‌هایی است که شما را چاق نگه می دارد! وقتی که خواب کافی ندارید سطح هورمون لپتین افت می‌کند و هورمون گرلین افزایش پیدا می‌کند. گرلین هورمون استرس زا است که می‌تواند منجر به هوس غذایی به ویژه شیرینی شود. لپتین به استفاده از ذخایر چربی برای سوخت بدن کمک می‌کند. بنابراین وقتی سطح لپتین کاهش پیدا کند، بدن از قندهای ذخیره شده به جای چربی های ذخیره شده استفاده می‌کند. سعی کنید حداقل ۷ ساعت با کیفیت بخوابید.

۲. اگر فقط هنگامی که گرسنه هستید غذا می خورید سرعت سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهید. اگر دائما گرسنه هستید ممکن است ترکیبات اشتباهی از کربوهیدرات و پروتئین را در وعده‌های غذایی خود استفاده می کنید. پروتئین به تثبیت قند خون کمک می‌کند تا احساس گرسنگی نکنید. بنابراین هر وعده غذایی شما باید دارای پروتئین باشد، حتی گیاهخواران باید برای تامین نیاز خود به پروتئین از حبوبات، آجیل و ترکیبات مناسبی از غلات و سبزیجات استفاده کنند.

۳.شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که وقتی که میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند سیر نمی‌شوند. اما حتی مصرف بیش از حد میوه و سبزیجات هم می تواند شما را به دردسر بیندازد، مانند استفاده بیش از حد از آجیل، آووکادو و یا سایر میوه ها و سبزیجات پرکالری. مردم تمایل دارند آنچه را که در بشقاب هایشان است بخورند حتی اگر بدانند که در حال پرخوری هستند. برای داشتن درک صحیح از کالری‌ای که در حال مصرف هستید، بشقاب‌های کوچک استفاده کنید.

۴. خانه شما جایی است که بیشترین کنترل را روی آن دارید. یخچال و کابینت های پر از مواد پرکالری نمی تواند شما را به سوی زندگی سالم سوق دهد.

۵. ورزش برای حفظ وزن و سلامتی قلب بسیار ضروری است. اما اگر یک ورزش را دائماً با یک شدت یکسان به صورت مداوم انجام بدهید بدن کالری کمتری می سوزاند. شما باید عضلات خود را تمرین دهید و به دنبال راه‌های متفاوت برای حرکت بدن خود باشید. بسیاری از افراد سال‌هاست که یک فعالیت را با همان شدت انجام می‌دهند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب هر ۸ تا ۱۲ هفته یک بار باید در برنامه خود تغییر ایجاد کنیدآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟