تکنیک های پیشگیری از چاقی در کشورهای مختلف

 در این میان، موفق ترین کشورها در عرصه مبارزه با چاقی و اضافه وزن و گام هایی که مردمان آنها در این مسیر برداشته اند، معرفی شده اند:

تایلند: مصرف خوراکی های تند

فلفل تند، سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد؛ اما خاصیت اصلی غذاهای تند این است که سرعت غذا خوردن شما را کاهش می دهد. آرام غذا خوردن بهترین استراتژی برای کاهش وزن به حساب می آید و خوردن غذاهای اسپایسی و تند، یک راه آسان برای این کار است.

بریتانیا: کوچک کردن سایز ساندویچ ها

بریتانیایی ها ساندویچ کوچکتری را ترجیح می دهند. در ایالات متحده آمریکا نیز مک دونالد سایز سوپرایزهای خود را کم کرده است. هیچ چیز مانند خوردن یک ساندویچ با پنیر اضافه در بریتانیا باعث افزایش وزن نمی شود.

برزیل: مصرف برنج و حبوبات

مطالعه ای در رابطه با پیشگیری و درمان چاقی، نشان می دهد که یک رژیم غدایی شامل برنج و حبوبات، ریسک افزایش وزن را تا ۱۴ درصد نسبت به غذاهای غربی به حداقل می رساند. به همین دلیل این غذا به علت داشتن مقدار کم چربی و مقدار زیاد فیبر، باعث ثابت بودن قند خون می گردد.

لهستان: مصرف غذاهای خانگی

لهستانی ها به طور معمول تنها پنج درصد از بودجه‌ شان خود را صرف غذا خوردن در بیرون از منزل می کنند. کسانی که در منزل غذا نمی پزند بیشتر از دیگران غذای ناسالم می خورند. در واقع پخت و پز کم در منزل و روی آوردن به غذاهای آماده در یک جامعه، باعث شیوع چاقی خواهد شد.

آلمان: مصرف منظم صبحانه

متخصصین به مردم توصیه می کنند صبحانه را فراموش نکنند اما تحقیقات جدید بر مهم بودن این موضوع تاکید بیشتری دارد. محققین بریتانیایی می گویند مغز شما زمانیکه صبحانه نخورده باشید به هنگام دیدن غذایی با کالری بالا شما را به بیشتر خوردن آن تشویق می کند.

سوئیس: خوردن یک کاسه موسلی

موسلی یک فرنی خوشمزه ساخته شده از غلاتی مانند جو، میوه و آجیل است؛ هر کدام از آن ها به سلامت بهتر و کنترل وزن شما کمک می کند. این غذا بیش از صد سال پیش توسط یک پزشک سوئیسی برای تغذیه بیماران بیمارستان تهیه شده است، اما سوئیسی ها آن را به عنوان صبحانه یا یک عصرانه ساده میل می کنند. فیبر موجود در موسلی باعث هضم آسان تر آن شده و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

مالزی: مصرف زردچوبه

این ادویه، که عنصری کلیدی در غذاهای مالزی است، در جنگل های مالزی به عنوان یک گیاه وحشی رشد می کند. یکی از اجزای تشکیل دهنده آن کورکومین نام دارد که عاملی اساسی برای مبارزه با چربی های اضافه به حساب می آید. یک تحقیق، اخیراً در دانشگاه تافتز نشان داد که موش هایی که مقدار زیاد چربی به همراه مقدار کمی کورکومین خورده اند، افزایش وزن کمتری نسبت به بقیه موش ها داشته اند. محققان تصور می کنند که خوردن زردچوبه، رشد بافت های چربی را کم کرده و سوختن چربی را افزایش می دهد. حتما آن را در غذای بعدی استفاده کنید.

آفریقای جنوبی: خوردن مقداری چای قرمز

در سراسر این کشور از چای قرمز بیشتر از چای سبز لذت می برند زیرا احتیاج به شکر ندارد و بدون آن نیز خورده می شود. خوردن این چای شما را از هزاران کالری در ماه نجات می دهد.

نروژ: گردش در روز تعطیل

این کار عادت اصیل نروژی هاست. روزهای یکشنبه در تابستان، همگی، از کودکان گرفته تا پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها، برای پیاده روی به اطراف شهر رفته و در زمستان به ورزش اسکی در کوهستان می پردازند.

مجارستان: مصرف انواع ترشی

مجارها ترشی های خیار، فلفل، کلم و گوجه فرنگی را دوست دارند. این ترشی ها به دلیل سرکه ای که در آن ها استفاده می شود به لاغر ماندن شما کمک فراوانی می کنند. شواهد نشان داده است که اسید استیک موجود در سرکه، به کاهش فشار خون، قند خون و تشکیل چربی کمک شایانی می کند.

هندوستان: انجام یوگا

افرادی که یوگا انجام می دهند شاخصBMIکمتری نسبت به دیگر ورزشکاران دارند.

ژاپن: خواب روزانه

در این کشور اکثر مردم حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواب روزانه دارند. شواهد زیادی وجود دارد که محرومیت از خواب روزانه افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت. هورمون های لپتین و گرلین در این مساله نقش دارند. لپتین، به مغز کمک می کند احساس سیر بودن را تشخیص دهید و گرلین، باعث گرسنگی می شود. زمانی که خواب کافی نداشته باشید سطح هورمون لپتین پایین می آید و گرلین بالا می رود به همین دلیل است بیشتر مردم زمانیکه خواب آلود هستند احساس گرسنگی می کنند؛ ولی در واقع به جای خوردن غذا بهتر است چشمان خود را ببندید و بخوابید.

مکزیک: مصرف بزرگترین وعده غذایی در وعده ناهار

مکزیکی ها به طور سنتی بزرگترین وعده غذایی خود را بین ساعت های ۲ الی ۴ بعد از ظهر می خورند.

فرانسه: گذراندن زمان طولانی سر میز غذا

به طور میانگین ۹۲ درصد فرانسوی ها شام را به همراه خانواده میل می کنند، این عدد بین مردم آمریکا ۲۸ درصد می باشد. برای فرانسوی ها، غذا خوردن یک رویداد مهم در روز حساب می شود. برای آنها این کار مهمتر از انجام دیگر کارهاست. خوردن غذا به مدت طولانی و صحبت کردن ما بین آن، به کم خوردن شما کمک می کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟