راهکارهای رفع پف چشم بعد از بیدار شدن

اگر دوست ندارید صبح ها که به آینه نگاه می کنید با چشم های پف کرده مواجه شوید می توانید روش های زیر را برای جلوگیری از این مشکل امتحان کنید.

خلاصه روش ها:

یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از پف چشم این است که شبانه ۷ الی ۹ ساعت بخوابید. به پشت بخوابید و زیر سرتان بالش اضافه قرار دهید تا آب زیر چشم ها جمع نشود. می توانید سبک زندگی تان را نیز تغییر دهید. به عنوان مثال سدیم، شکر و شیرین کننده های مصنوعی کمتر مصرف کنید. اگر با وجود این کارها باز هم مشکل پف چشم ها حل نشد ممکن است حساسیت داشته باشید. بنابراین بهتر است به پزشک Doctor مراجعه کنید.

عادت های خوابتان را تغییر دهید

هر شب ۷ الی ۹ ساعت بخوابید: کسر خواب باعث می شود صبح ها با چشم های پف کرده بیدار شوید. سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی بخوابید و صبح ها در ساعت مشخصی بیدار شوید.

قبل از خواب غذا نخورید و به صفحه نورانی نگاه نکنید: غذا خوردن و نگاه کردن به صفحه نورانیمثل گوشی یا تلویزیون در کیفیت خواب تاثیر منفی می گذارد. در نتیجه اگر به اندازه کافی نخوابید صبح با چشم های پف کرده بیدار می شوید. پس حداقل یک ساعت قبل از خواب غذا نخورید و به صفحه موبایل یا تلویزیون نگاه نکنید.

شب ها به پشت بخوابید: وقتی به شکم و یا به بغل می خوابید جاذبه با کشیدن مایعات به سمت زیر پوست اطراف چشم بر خلاف شما عمل می کند. در نتیجه چشم ها هنگام صبح پف می کند. پس به پشت بخوابید تا مایعات زیر پوست اطراف چشم ها جمع نشود.

دو عدد بالش زیر سرتان قرار دهید تا سر هنگام خواب بالا باشد: این کار هم مثل خوابیدن به پشت مانع از جمع شدن آب زیر پوست اطراف چشم ها می شود.

هر شب صورت را با آب گرم و شوینده ملایم بشوئید: شستشوی صورت نه تنها برای پوست خوب است بلکه تمام آلودگی هایی که باعث التهاب چشم می شود را از بین می برد. شستشوی اطراف چشم مانع از التهاب و پف کردن چشم ها می شود. صبح ها بهتر است صورت را با آب سرد بشوئید زیرا آب سرد پف چشم را کم می کند.

سبک زندگی تان را تغییر دهید

روزانه کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم مصرف کنید: مصرف زیاد سدیم باعث فشار خون بالا، بیماری های قلبی و سکته می شود. به علاوه باعث پف زیر چشم نیز می شود. سدیم باعث می شود بدن آب بیشتری را نگه دارد و در نتیجه چشم ها پف کند. ساده ترین راه برای کاهش مصرف سدیم این است که غذاهای فراوری شده و غذاهای رستورانی کمتر مصرف کنید.

شکر و شیرین کننده های مصنوعی نخورید: شکر و شیرین کننده های مصنوعی باعث التهاب و در نتیجه پف زیر چشم می شوند. همراه با چای یا قهوه به جای شکر از شیرین کننده های طبیعی مثل عسل یا استویا استفاده کنید. هنگام خرید غذاهای بسته بندی شده مواد روی بسته را بخوانید و غذاهایی که شکر و شیرین کننده مصنوعی کمتری دارند مصرف کنید.

سیگار را ترک کنید: سیگار به پوست ظریف و حساس زیر چشم آسیب می رساند و باعث پف کردن چشم ها می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / خودسوزی مردجوان در پمپ بنزین رشت! + تصاویر

هیچ کس حاضر نشد برای آبروی تازه عروس تهرانی سوگند بخورد!

وقتی گنده لات محله عاشق دختر همسایه شد

مردی نامزدش را به دوستانش فروخت! + عکس

فوتبالیست تهرانی چطور آلت دست شد! / او فقط شهرت می خواست!

حمله خونین دزدان به بازیکن تیم پرسپولیس + عکس و جزئیات

پدر نوجوان رقاص عروسی را برای عروس و داماد زهرمار کرد؟! / در تهران رخ داد

ترور زن 40 ساله مشهدی به خاطر حجاب + عکس

آتش سوزی هولناک جلوی پای عروس و داماد / میهمانان در یک قدمی مرگ!

زن سنندجی در دریاچه شرایط بدی داشت که پلیس سر رسید!

خانم مربی بدنساز در دام مرد منحرف تسلیم شد!

کشف یک گنجینه طلایی در دل کوه ! + عکس های بی نظیر

سلفی در پارتی شبانه همسر خائن را لو داد

سهیلا وقتی شوهرش خوابید بی سرو صدا محمد را به خانه آورد!

تجاوز به نوعروس در اتاق حجله / دست و پای این دختر را بستند تا کار  یکسره شود!

 

کدخبر: 403208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟