4 گزینه غذایی برای تقویت موهای نازک

۱. تخم‌مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین و بیوتین است. این دو ماده باعث رشد سریع‌تر مو می‌شوند و در بهبود آن موثر هستند.بخش بیشتری از فولیکول‌های مو را پروتئین تشکیل می‌دهد به همین دلیل مصرف پروتئین برای رشد و تغذیه مو بسیار لازم است و کمبود آن باعث ریزش مو می‌شود.

بیوتین همان ویتامین B7 است که برای تولید کراتین مو نقش اصلی را ایفا می‌کند. به همین دلیل اکثرا این نام را در محصولات تقویت کننده مو می‌بینیم. افرادی که دچار کمبود بیوتین هستند می‌توانند از تخم مرغ در رژیم‌ غذاییشان استفاده کنند. همچنین تخم مرغ سرشار از زینک و سلنیوم است و آن‌ها نیز از مواد مغذی مورد نیاز برای مو هستند بنابراین حتما تخم مرغ را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا موهایی سالم داشته باشید و به رشد و تقویت آن کمک کنید.

۲. توت‌ها

بسیاری از مواد مغذی و ویتامین‌های لازم برای رشد مو در انواع توت‌ها موجود است. توت‌ها دارای مقادیر مناسبی از ویتامین C هستند و این ویتامین دارای خاصیت آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها از فولیکول‌های مو در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین بدن ما برای تولید کلاژن به این ویتامین نیاز داردو کلاژن باعث تقویت مو و جلوگیری از شکنندگی آن می‌شود. همچنین با مصرف ویتامین سی جذب آهن بالا می‌رود و کم خونی که یکی از عوامل ریزش مو است کاهش میابد.

۳. اسفناج

اسفناج یکی از منابع عالی مواد مغذی ضروری مانند آهن، فولات، ویتامین A و ویتامین C است و همه این مواد برای تغذیه مو لازم هستند. ویتامین A به غدد پوست سر کمک می‌کند تا سبوم تولید کند و این ماده به رطوبت پوست سر کمک می‌کند.

هر ۳۰ گرم اسفناج حدود ۵۴ درصد از نیاز بدن ما به ویتامین A را تامین می‌کند. همچنین اسفناج دارای مقادیر زیادی از آهن است و همانطور که گفتیم آهن باعث کاهش ریزش مو می‌شود. همچنین به گلبول‌های قرمز کمک می‌کند تا اکسیژن را به تمام نقاط بدن انتقال دهند و سوخت بدن برای متابولیسم را فراهم کنند. احتمال دارد یکی از دلایل ریزش مو کمبود آهن در بدن باشد.

۴. ماهی‌

ماهی‌هایی مانند سالمون و شاه ماهی دارای مواد مغذی هستند که باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شوند. این ماهی‌ها منابع عالی از امگا ۳ هستند و به صورت مستقیم بر رشد مو و کاهش ریزش آن تاثیر می‌گذارند. تحقیقات نشان داده که مصرف مواد غذایی که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ باعث بهبود تراکم مو و کاهش ریزش آن می‌شوند.

خانم‌هایی که تارهای موی نازکی دارند با مصرف مکمل‌های روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب هستند تغییر را در موهای خود احساس کرده‌اند. این قبیل از ماهی‌ها دارای پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و انواع ویتامین‌های B هستند و همانطور که اشاره کردیم این مواد به رشد مو کمک می‌کنند.

 

کدخبر: 398703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟