اظهارات مهم مدیرکل بنیاد مسکن گیلان

به گزارش رکنا از رشت،اکبرزاده با اشاره به این مطلب که با پدیده خانه دومی‌ها در گیلان مواجه هستیم گفت: خیلی از هم وطنان در حال ورود به استان و خرید زمین‌ها هستند

سالی یک میلیون مسکن باید ساخته شود، باید در یک برنامه فشرده چهارساله با ساخت هر سال یک میلیون مسکن روستایی و شهری را داشته باشیم در غیر این صورت نباید انتظار ایجاد تعادل در بازار مسکن را داشت.

سامانه راهبر جایگزین سیماک می‌شود، دو سال پیش اطلاعات مردم از ا سامانه راهبرسرقت شد و بعد از این دستور لغو این سامانه داده شد و بنیاد مسکن ماموریت پیدا کرده که سامانه‌ای را تعریف کند تا صفر تا صد از طریق دفاتر روستایی کارها انجام شود و این سامانه با نام راهبر است و استان به استان انجام می‌شود و تا پایان سال باید پوشش صد درصدی پیدا کند.

طبق قانون مصوب مجلس از مردم پول می گیریم،  در مورد علت دریافت وجه بنیاد مسکن از متقاضیان نیز اظهار کرد: این هزینه‌ها طبق مصوب مجلس شورای اسلامی و براساس قانون است.

تقاضاهای تغییرکاربری معادل ۲۰ درصد اراضی باغی و زراعی گیلان،وی با بیان اینکه هجمه ها برای تغییر کاربری اراضی در گیلان زیاد است  و باید تدابیری خاص در این خصوص اندیشیده شود. ،اظهار کرد: تقاضا کاربری اراضی در استان سال گذشته ۶۳۰۰ مورد بود که امسال به ۵۰۰۰ تقاضا رسیده است.

وی یادآور شد: طبق قانون برای تغییرکاربری شالیزارها هیچ مجوز تغییر کاربری صادر نمی شود اما ما همچنان شاهد تجاوز به اراضی هستیم که همه این ساخت و یازها غیر مجاز هستند.

گودرزی/گیلان

کدخبر: 715290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟