مریض شدید این آش را بخورید + فیلم
حجم ویدیو: 11.81M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31

به گزارش رکنا، از آنجایی که من و دخترم هر دو مریض شدیم و کمی بی حال بودیم لازم دانستم امروز این آش را که آش مریض است درست کنم (و اینکه قدیم ها تا مریض می شدیم مامان جونم برایمان درست می‌کرد و می گفت خیلی مقوی است) دقیقا یادم است واقعا این طوری بود که تا یک کاسه از آن می خوردیم خوب خوب می شدیم.

مواد لازم

بلغور گندم یا جو : یک پیمانه

برنج : یک پیمانه

عدس : یک پیمانه

نمک و زردچوبه : به مقدار کافی ( دوست داشتید کمی فلفل هم بزنید )

سبزی آشی یا گشنیز : 200 گرم

گوشت چرخ کرده : به دلخواه ( اختیاری )

پیاز : یک عدد بزرگ

اگر دوست داشتید می توانید از عصاره قلم یا آب قلم هم استفاده کنید.

طرز تهیه

یک عدد پیاز را نگینی خرد کردم و داخل روغن تفت دادم. نگذاشتم سرخ شود که برایمان بد باشد. فقط یک تابی به آن دادم برای خوشمزه شدن آش. بعد یک تکه گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کردم تا گوشت تغییر رنگ دهد و به آن زردچوبه و نمک را اضافه کردم و بعد عدس را که قبلا خیس کرده بودم و بلغور گندم و برنج که آنها را هم قبلا خیس کرده بودم اضافه کردم و نیم ساعت که جوشید در آخر سبزی آش را اضافه کردم و گذاشتم روی شعله تا حسابی جا افتاد. فقط هرازگاهی به آن سر می زدم که آب آش خشک نشود و کامل جا بیفتد.

اگر مریض هستید بهتر است که بدون کشک و ماست سرو شود وگرنه می توانید هرکدام را که دوست دارید استفاده کنید داخل آش یا حتی از سیر داغ و پیاز داغ و نعنا داغ استفاده کنید، بسیار مقوی و پر فایده است.

برای اندازه ها از پیمانه پلوپز استفاده کردم.

سبزی این آش معمولا گشنیز است ولی می توانید از سبزی آش هم استفاده کنید.

کلا مقوی و خوشمزه است این آش برای بیماران کرونایی یا افراد ضعیف. می توانید از گوشت بلدرچین یا گوشت گوسفند هم داخلش استفاده کنید.

کدخبر: 942671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فاطمه اسماعیل زاده
آیا این خبر مفید بود؟