لوبیا پلوی شیرازی + فیلم
حجم ویدیو: 16.58M | مدت زمان ویدیو: 00:02:03

به گزارش رکنا، اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و اصیل شیرازی را برای خانواده درست کنید با این ویدئو همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج: 3 پیمانه

لوبیا چشم بلبلی: یک و نیم پیمانه

سینه مرغ بدون استخوان: 700 گرم

پیاز درشت: یک عدد

سیر: 2 حبه

کره: یک قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

دارچین : به مقدار دلخواه

شوید خشک یا تازه: به مقدار دلخواه

زعفران

روغن حیوانی

طرز تهیه:

لوبیاهایمان را می شوییم و چند ساعت خیس می کنیم. بعد می گذاریم با آب یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزد ولی له نشود چون حین دم کشیدن برنج هم باز پخته می شود.سینه مرغ را مکعبی برش می دهیم و کنار می گذاریم. پیازمان را هم نگینی خرد می کنیم و در مخلوط کره و روغن سرخ می کنیم. بعد سیر رنده شده و زردچوبه را اضافه می کنیم و چند ثانیه تفت می دهیم.

سینه مرغ را همراه نمک و فلفل اضافه می کنیم و با حرارت بالا به مدت 10 دقیقه تفت می دهیم به طوری که مرغ مان آب نیندازد. بعد به آن زعفران را اضافه می کنیم. حرارت را کمتر می کنیم و می گذاریم 10 دقیقه دیگر بماند تا مرغ مان بپزد. حالا لوبیا را از آبش درمی آوریم و به مرغ مان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند. در این مرحله می توانید شوید تازه یا خشک را هم به موادتان اضافه کنید.

مایه مان که آماده شد کنار می گذاریم و برنج مان را آبکش می کنیم. برای پلوهای قاطی برنج را باید دون تر برداریم. ته قابلمه مان را روغن می ریزیم و سیب زمینی ها را می چینیم و رویشان مقداری زعفران می ریزیم. برنج ساده را می ریزیم و روی آن شوید می دهیم. بعد مایه مان را می ریزیم و این کار را تا آخر ادامه می دهیم. روی یکی از لایه ها دارچین می زنیم که عطر خوبی به غذایمان می دهد. در آخر هم زغفران روی برنج می دهیم و دم می کنیم.

بعد از حدود یک ساعت پلوی ما آماده می شود. رویش روغن حیوانی می دهیم و در ظرف سرومان می کشیم. این هم از لوبیا پلوی شیرازی خوش عطر و فوق العاده خوشمزه مان که خیلی راحت هم آماده می شود؛ درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

کدخبر: 909615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟