چرا آش دوغ می برد؟ + طرز تهیه آش دوغ

به گزارش رکنا، آش دوغ یک غذای خوشمزه که اصالت آن به ترک زبان ها برمی گردد. تهیه این غذای خوشمزه نکات مهمی دارد که اگر آن ها را رعایت نکنید، ممکن است آش شما خراب شود. برای مثال ممکن است بیش از اندازه ترش شود یا دوغ آن ببرد. در ادامه این مطلب می خواهیم دستور پخت آش دوغ با ماست را آموزش دهیم و علت بریده شدن آن را به شما بگوییم.

طرز تهیه آش دوغ با ماست

یک پیمانه برنج را خیس کرده و در قابلمه ای میریزیم. به برنج ها یک عدد تخم مرغ اضافه می کنیم، به دلیل اینکه از بریده شدن آش جلوگیری می کند.. دو کیلو ماست که از قبل چند روز مانده و ترش شده است را به بقیه مواد اضافه می کنیم و بدون وقفه آن را هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. یک لیتر آب را آهسته و آرام به آن اضافه و دائما هم می زنیم تا آش نبرد. آش را باید تا زمانی که به جوش بیاید هم بزنیم، اگر این کار را انجام ندهیم، آش مان می برد. پس به این موضوع حتما توجه داشته باشید. بعد از اینکه آش به جوش آمد دیگر نیاز به هم زدن نیست. حال زمان اضافه کردن نخود هایی است که از قبل پخته ایم. چند حبه سیر را له کرده به همراه نیم کیلو سبزی (تره، جعفری، شوید ) خرد شده را به آش اضافه می کنیم. در مرحله آخر هم نمک را به میزان دلخواه اضافه می کنیم.

علت بریده شدن آش دوغ

علت اصلی که باعث بریده شدن آش دوغ می شود، استفاده از ماست است، که با اضافه کردن تخم مرغ این مشکل حل خواهد شد.

اگر آب را با سرعت اضافه کنید و هم نزنید، آش شما میبرد. باید آب را کم کم به آن اضافه و دائما هم بزنید تا نبرد.

علت بعدی هم زدن است. شما تا زمانی که آش به جوش نیامده باید آن را مدام هم بزنید وگرنه بریده می شود.

نکته آخر

پیشنهاد می کنم آش دوغ را با دوغ تهیه کنید تا احتمال بریده شدن آن کمتر باشد. ( در مقاله دیگری از سایت نحوه طبخ آن توضیح داده شده است)

با رعایت این نکات می توانید یک آش دوغ با ماست عالی تهیه کنید.

کدخبر: 904315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟