طرز تهیه خورش مسما بادمجان + فیلم
حجم ویدیو: 2.91M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54

به گزارش رکنا، خورشت مسما بادمجان یک غذای شمالی است که اغلب با خورش بادمجان اشتباه گرفته می‌شود. این غذای خوش طعم به همراه بادمجان و مرغ سرخ شده جز غذاهایی است که دست کشیدن و صرف نظر کردن از آن مشکل است.

در ادامه فیلمی از آموزش پخت مسما بادمجان را مشاهده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ    ۲ تکه بزرگ

گوجه فرنگی    ۲ عدد

زعفران دم کرده    به میزان لازم

زردچوبه و ادویه کاری    به مقدار لازم

فلفل سیاه و نمک    به مقدار لازم

پیاز نگینی    ۱ عدد

غوره    نصف پیمانه

بادمجان قلمی    ۴ عدد

رب گوجه فرنگی    یک و نیم قاشق غذا خوری

طرز تهیه خورش مسما بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خورش مسمای بادمجان در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم. قسمت سر آن را جدا نمی کنیم. سپس به کم یک چاقو برش کوچکی به صورت عمودی روی بدنه بادمجان ایجاد می کنیم.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را به مدت ۱ ساعت در آب نمک غلیظ قرار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود. سپس با آب گرم شسته و خشک می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

سپس بادمجان ها را در روغن سرخ می کنیم. بادمجان ها را از تابه خارج کرده و تکه های مرغ را در همان تابه به همراه کمی نمک و زردچوبه سرخ می کنیم تا همه قسمت های گوشت مرغ طلایی و برشته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را از تابه خارج کرده و پیاز خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود.

مرحله پنجم

حالا ادویه ها را به پیاز ها اضافه کرده و با پیاز تفت می دهیم تا عطر و بوی آن خارج شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند. سپس ۳ پیمانه آب جوش را اضافه کرده و اجازه می دهیم تا سس بجوش آید.

مرحله ششم

در این مرحله میزان نمک سس را تست می کنیم. حالا تکه های مرغ سرخ شده را به سس اضافه کرده و ۲ ساعت با حرارت کم اجازه می دهیم تا خورش جا بیفتد و در این حین دو سه مرتبه مرغ ها را پشت و رو می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که تکه های گوشت مرغ کاملا پخته شدند و خورش به روغن افتاد، بادمجان های سرخ شده و گوجه فرنگی و غوره ها را به تابه اضافه کرده و در این مرحله می توان کمی آب غوره هم به خورش اضافه کرد.

مرحله هشتم

گوجه ها را هم شسته و درسته، به خورش اضافه می کنیم و سپس ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا همه مواد با هم بپزند و طعم ها به خورد هم برود. سپس خورش را درون ظرف مناسب می کشیم و همراه با برنج زعفرانی سرو می کنیم.

کدخبر: 785526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟