طرز تهیه کشک و کدو + فیلم
حجم ویدیو: 9.39M | مدت زمان ویدیو: 00:03:53

به گزارش رکنا، برنامه تلویزیونی سیمای خانواده، از یک کارشناس آشپزی برای آموزش طرز تهیه کشک و کدو دعوت کرد.

برای تهیه این غذای خوش طعم احتیاج داریم به:

کدو سبز 4 عدد، پیاز سرخ شده 2 قاشق غذاخوری، گوجه فرنگی 3 عدد، کشک 3 قاشق غذاخوری، زردچوبه و نمک به میزان لازم، نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری، گردو به مقدار لازم

در ادامه، آموزش مرحله به مرحله کشک و کدو را مشاهده می‌کنید. همچنین به روش دیگری جز فیلم آموزش تهیه این غذای خوشمزه را ببینید.

کشک کدو یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که شباهت زیادی به کشک و بادمجان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک کدو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

کدو سبز    ۱ کیلوگرم

پیاز    ۲ عدد

سیر    ۶ حبه

کشک غلیظ    ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم

گردو    به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و نعنا خشک    به مقدار کافی

طرز تهیه کشک کدو

مرحله اول

برای تهیه کشک کدو خوشمزه ابتدا کدو ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم. در ادامه کدو را به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم، سپس روی ورقه های کدو مقداری نمک می زنیم و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و ورقه های کدو را درون تابه می چینیم و سرخ می کنیم. وقتی یک طرف کدو کاملا سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا طرف دیگر کدو هم به طور کامل سرخ شود.

مرحله سوم

در نهایت کدو های سرخ شده ار از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت درشت رنده می کنیم. در ادامه یک تابه جداگانه انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس سیر و پیاز رنده شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شده و تغییر رنگ دهند. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله وقتی عطر و طعم ادویه ها آزاد شد، نعنا خشک را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس کدو های خرد شده را با گوشتکوب می کوبیم و به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری آب درون تابه اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کدو ها نرم شوند. در ادامه وقتی آب کدو ها کاملا کشیده شد کشک را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله به مدت ۱ دقیقه کشک کدو را روی حرارت مخلوط می کنیم تا کشک به خورد مواد برود، سپس مغز گردو را به کشک کدو اضافه می کنیم و پس از گذشت ۱ تا ۲ دقیقه کشک کدو را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس کشک کدو را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و می توانیم با پیاز داغ، نعنا داغ، سیر داغ و گردو تزئین کنیم. در آخر این غذای خوشمزه را به همراه نان سنگک تازه میل کنید. نوش جان.

کدخبر: 785452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟