برای ترد شدن جوجه کباب چه کنیم؟

در ایام عید نوروز به ویژه روز سیزده بدر که برای ایرانیان بسیار مهم است یکی از غذاهایی که در دورهمی ها در دل طبیعت و مهمانی ها زیاد درست می شود جوجه کباب است.

به گزارش رکنا، درست کردن جوجه کباب شاید در ظاهر آسان به نظر برسد اما ریزه کاری های زیادی دارد تا بتوان آن را ترد و خوشمزه تر آماده کرد.

برخی اعتقاد دارند برای داشتن یک جوجه کباب ترد و آبدار بهتر است از همان ابتدا روغن مایع را اضافه کنید اما در نیم ساعت پایانی مزه‌دار شدن، آبلیمو و نمک را اضافه کنید تا جوجه کباب سفت نشود. به این ترتیب روغن مایع گوشت‌ها را کاور می‌کند و نمی‌گذارد نفوذ نمک و آبلیمو گوشت جوجه را سفت کند، به عقیده ما هم بهتر است این روش را امتحان کنید.

چقدر زمان برای کبابی کردن جوجه ها بگذاریم؟

اگر همراه جوجه کباب گوجه و فلفل سبز هم می‌خواهید کباب کنید برای هر طرف گوجه ۷ دقیقه و برای هر طرف فلفل ۲ دقیقه زمان برای کباب شدن روی شعله ملایم زمان بگذارید.

اگر منقل و کباب پز ندارید یا دانشجو هستید و امکان برقرار کردن منقل را ندارید به سادگی می‌توانید جوجه کباب تابه‌ای درست کنید. برای این کار گوشت جوجه را با همین مواد مزه‌دار کنید و سپس در یک تابه مناسب پیازها و فلفل دلمه‌ای که جوجه‌ها را در آن‌ها خوابانده بودید بریزید و سپس جوجه‌ها را به سیخ چوبی بکشید و روی مواد بگذارید و در تابه را ببندید. روی شعله ملایم گاز اجازه دهید کمی آب بیندازد و سپس درب تابه را بردارید تا جوجه سرخ و طلایی شود. یک طرف جوجه که کبابی شد، طرف دیگر را کباب کنید تا حسابی طلایی و مغز پخت شوند.

جوجه کباب تابه‌ای چطور بپزیم؟

یک روش دیگر درست کردن جوجه کباب تابه‌ای این است که گوشت مرغ جوجه کبابی خرد شده را با مواد گفته شده مزه‌دار کنید و سپس به سیخ فلزی یا چوبی بکشید. تابه را با کمی کره یا روغن چرب کنید و سیخ‌ها را در تابه بچینید. در تابه را بگذارید تا جوجه‌ها با شعله کم کمی آب بیندازند و سپس در ماهیتابه بردارید و هر دو طرف جوجه را در ماهیتابه سرخ کنید تا طلایی شود. اگر یک تکه زغال روشن و گر گرفته هم در ماهیتابه بگذارید نور علی نور می‌شود و جوجه کباب‌ها طعم زغالی به خودشان می‌گیرند.

پیازها را درشت خرد کنید. پیازها را رنده یا ریز و نازک خرد نکنید چون به گوشت می‌چسبند و روند کباب کردن جوجه را مختل می‌کنند.

کدخبر: 771132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟