دونات مرغ یک غذای خوشمزه

به گزارش رکنا ، طرز تهیه دونات مرغ را در ادامه بخوانید.

مواد لازم :

سینه مرغ ۳۵۰ گرم

سیب زمینی یک عدد متوسط

نان تست ۵ عدد

شیر یک و نیم لیوان

تخم‌ مرغ یک عدد

سیر ۳-۲ حبه

جعفری خرد شده حدودا یک مشت

بیکینگ پودر نصف ق م

آرد سوخاری به مقدار لازم

ادویه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، کاری، پاپریکا و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه :

۱.داخل ظرفی شیر می ریزیم و نان های تست را داخل آن می گذاریم تا به شیر آغشته شود. ( احتیاجی نیست حالت خمیری پیدا کند؛ همین که با شیر نرم شود کافی است)

۲.سینه مرغ را چرخ می کنیم و داخل ظرفی می ریزیم.

۳.یک عدد سیب زمینی را آبپز و رنده می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

۴.سیر رنده شده و جعفری خرد شده را به مواد اضافه می کنیم.

۵. یک عدد تخم مرغ داخل مواد می ریزیم و ادویه های نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، کاری، پاپریکا و آویشن را اضافه می کنیم و مواد را خوب به هم می زنیم.

۶.حالا نان های تست را از داخل شیر درمی آوریم و خیلی خوب فشار می دهیم تا شیر کاملا خارج بشود. حالا نان تست را هم به مواد اضافه می کنیم، بیکینگ پودر را هم اضافه می کنیم و همه مواد را خیلی خوب مخلوط می کنیم و به هم می زنیم.

۷.یک گلوله از مواد را برمی داریم و بین کف دست گرد می کنیم( برای اینکه مواد به دست تان نچسبد یک مقدار کف دست تان را خیس کنید)؛ حالا داخل آرد سوخاری می غلتانیم؛ مجددا در دست گرد می کنیم و وسط آن را سوراخ ایجاد می کنیم که به شکل دونات دربیاید.

۸.داخل قابلمه ای روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم تا روغن کاملا داغ بشود. بعد دونات مرغ را داخل آن می گذاریم و اجازه می دهیم تا با شعله کم خیلی خوب بپزد. یک طرف که سرخ شد برمی گردانیم تا آن طرف هم سرخ شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟