مارمالاد هویج + فیلم تهیه
حجم ویدیو: 7.70M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

به گزارش رکنا ، طرز تهیه مارمالاد هویج را می توانید هم در این فیلم و هم از روی نوشته دنبال کنید.

مواد لازم:

هویج = ۴۰۰ گرم

شکر= ۴۰۰ گرم

زعفران دم کرده= ۱ ق غ

هل آسیاب شده= ۱ ق چ

گلاب= ۱/۳ پیمانه

پودر ژلاتین= ۱ ق غ

جوهر لیمو= ۸/۱ ق چ

طرز تهیه :

ابتدا هویج ها را شسته پوست آن را با پوست کن گرفته و خرد می کنیم و درون شیر جوش یا قابلمه کوچک ریخته همراه با مقداری آب روی شعله قرار داده حدود یک ساعت زمان می دهیم تا پخته و نرم بشود.

سپس هویج پخته را درون آبکش ریخته و بعد مجدد به شیرجوش منتقل می کنیم و با گوشتکوب برقی یا مخلوط کن یا گوشتکوب دستی کاملا له کرده و به شکل پوره در می آوریم سپس روی شعله ملایم گاز قرار داده و زعفران دم کرده و هل آسیاب شده را به آن اضافه می کنیم.

برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا با حرارت کم قوام بیاید.

در این فاصله در یک کاسه کوچک پودر ژلاتین را می ریزیم و سپس گلاب را به آن اضافه می کنیم(در این مرحله هم نزنید). بعد کاسه کوچک را درون یک کاسه بزرگتر قرار داده و آب جوش را در کاسه بزرگتر ریخته و اجازه می دهیم پودر ژلاتین در گلاب حل شود.

بعد از اینکه آماده شد مخلوط ژلاتین و گلاب را کنار می گذاریم و ۵ دقیقه آخر پخت به مارمالاد اضافه می کنیم، در مدت زمان پخت مارمالاد بالا سر آن هستیم و مرتب آن را هم می زنیم. بعد از اینکه قوام دار شد مخلوط گلاب و ژلاتین را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم و بلافاصله جوهر لیمو را اضافه می کنیم.

سپس شعله را خاموش کرده بعد از اینکه مارمالاد کمی خنک شد درون شیشه تمیزی ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم. این نوع مارمالاد برای شیرینی مربایی یا مارمالادی و صبحانه سرو می شود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

@alaleh_banoo1397

کدخبر: 662138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟