مربای کیوی مناسب برای صبحانه + فیلم
حجم ویدیو: 4.47M | مدت زمان ویدیو: 00:00:37

به گزارش رکنا ، مربای کیوی یکی از انواع مرباهای خاص و مجلسی ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود. برای مشاهده آموزش تهیه مربای کیوی این فیلم را از دست ندهید.

مواد لازم مربای کیوی

کیوی ۱ کیلوگرم

شکر ۱ کیلوگرم

آب ½ لیتر

آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت مربای کیوی

مرحله اول

برای مربای کیوی حتما از کیوی های رسید و سفت استفاده کنید. ابتدا کیوی ها را پوست می گیریم و به شکل دلخواه برش می زنیم و کنار می گذاریم. در ادامه شکر و آب را در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا باید صبر کنیم تا شربت به غلظت برسد و شکر به طور کامل حل شود. برای اینکه متوجه شویم شربت به غلظت مناسب رسیده است با یک قاشق خشک و تمیز مقدار کمی از شربت بر می داریم و صبر می کنیم تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم

پس از اینکه شربت خنک شد، آنرا بین دو انگشت خود قرار می دهیم، اگر شربت آبکی نبود و بین دو انگشت کمی کش امد یعنی شربت قوام آمده است. پس از اینکه شربت قوام آمد کیوی های خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت را زیاد می کنیم تا شربت جوش بیاد و روی آن کف کند. حتما کف های روی مربا را بگیرید تا مربای شما در پایان پخت شفاف شود. پس از اینکه کف روی مربا را جمع کردیم، حرارت را کم می کنیم تا کیوی ها بپزند.

مرحله پنجم

تقریبا حدود ۳۰ دقیقه زمان برای پخت کیوی ها زمان لازم است. پس از اینکه کیوی ها به طور کامل پختند آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم. برای طعم بهتر مربا می توانید کمی وانیل هم اضافه کنید.

مرحله ششم

مربا را به همین صورت به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شود، سپس داخل ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. اگر مقدار مربا زیاد است می توانید تا یک سال آن را در فریزر نگهداری کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟