دونات خونگی ، یک عصرونه ایده آل + فیلم
حجم ویدیو: 7.65M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

به گزارش رکنا ، دونات از شیرینی جات بسیار خوشمزه است که برای کودکان و مهمان هایتان می توانید تهیه کنید.

مواد لازم برای دونات

آب ولرم:۱/۴ لیوان

پودر خمیر مایه: ۱ ق ع

شکر:۱ ق م + ۱/۳ پیمانه

کره: ۶۰ گرم

تخم مرغ : ۲عدد

وانیل : نوک ق چ

شیر ولرم: ۱ لیوان

آرد سه صفر : حدود ۵۰۰ گرم ✔ ارد سه بار الک شود و تا جایی آرد را اضافه میکنیم که خمیر لطیف بشود.

دستور تهیه دونات

در کاسه ای کره نرم شده در دمای محیط و عدد تخم مرغ به دمای محیط رسیده+نوک قاشق چایخوری وانیل ۱/۳ پیمانه شکر + ۱پیمانه شیر ولرم را به هم مخلوط کنید.

1قاشق غذاخوری خمیر مایه خشک فوری + ۱ قاشق مرباخوری شکر را در ظرفی بریزید و 1/4 پیمانه آب ولرم(دمای آب کمی بیشتر از دمای بدن باشه و انگشت را نباید بسوزاند) اضافه و مخلوط کنید و روی ظرف را پوشانده،۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل آمده و کف کند.

خمیر مایه عمل آمده را به مخلوط شیر و تخم مرغ و...اضافه و آرد را کم کم بیفزایید و با قاشق چوبی مخلوط کنید(از قاشق فلزی استفاده نکنید چون باعث افت کیفیت خمیر میشه)آرد را تا جایی بریزید که خمیر در کاسه جمع بشه و بتونید اونو به سطح کار منتقل و ورز بدید.

روی سطح کار به صورت مویی آرد بپاشید و خمیر را برای 10 دقیقه ورز دهید...هر بار خیلی کم آرد بپاشید تا جایی که چسبندگی خمیر برطرف شده و نهایتا خمیر لطیفی به دست آید ولی به دست نچسبد.

خمیر را در کاسه چربی قرار دهید و رویش را پوشانده و در جای گرم برای حدود 1 تا 2 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.بعد پف خمیر را با مشت بخوابانید و کمی آرد روی سطح کار بپاشید،هر بار کمی ازخمیر جدا کرده و با وردنه به ضخامت 3 تا 5 میلی باز کنید و با کاتر مخصوص دونات کاتر بزنید.

و خمیر را روی یک تکه کاغذ روغنی آرد پاشی شده قرار دهید و روی خمیر های کاتر خورده را بپوشانید و 45 دقیقه دیگه استراحت بدید تا حجم آنها دو برابرشود.

در ظرفی روغن بریزید و با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا خوب داغ شود،یک تکه خمیر در روغن بیندازید هر زمان خمیر پف کرد و سریع روی روغن قرار گرفت یعنی روغن داغ و آماده سرخ کردن هست.

خیلی آرام دونات ها را یکی یکی کف دستتان برگردانید و کاغذ پشت آن را جدا کرده و بلافاصله در روغن بیندازید و سریع با قاشق مدام روغن داغ روی آن بریزید تا روی دونات هم خوب پف کرده و دو طرف را سرخ کنید تا طلایی شود.دوناتها را روی دستمال حوله ای بگذارید تا روغن اضافی اونها گرفته بشه و بعد در شکر بغلتانید.

روغن باید کامل داغ و حرارت کاملا ملایم باشه تا #دونات ها مغزپخت و طلایی بشنبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

@samar.chef

 

کدخبر: 596299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟