پیتزای خونگی بپزید + فیلم تهیه
حجم ویدیو: 7.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

به گزارش رکنا ، برای تهیه خمیر پیترا باید از خمیر چانه بگیرید. من خمیر رو توی 2 قسمت تقسیم کردم و توی تابه پیتزا چرب شده پهن کردم .

خمیر جادویی پیتزا

خمیری که خوب عمل اومده باشه راحت پهن میشه و معمولا با کمک دست یا وردنه غلطکی که میتونید از لوازم قنادیا تهیه کنید به راحتی پهن میشه...

ضخامت پهن کردم خمیر به سلیقه شما بستگی داره ولی حتما اینو در نظر بگیرید که این خمیر توی فر بعد از پخت حدودا دو برابر یا کمی بیشتر پف میکنه بنابراین من خیلی نازک خمیر رو پهن کردم(بهتره ضخامت خمیر پهن شده بین 3 تا 5 میلی متر باشه

مراحل چیدمان مواد پیتزا روی خمیر در فیلم کاملا مشخصه ولی واسه دوستانی که میگن موادمون از روی پیتزا جدا میشه باید بگم که حتما از پنیر پیتزا بین هر لایه مواد به عنوان چسب استفاده کنید.

مواد استفاده شده در پیتزا کاملا به سلیقه شما بستگی داره

پرسیده بودید که این خمیر رو میشه فریز کرد؟من شخصا هیچ وقت خمیری که با خمیر مایه تهیه میشه رو فریز نمی کنم چون بعد از یخ زدایی کیفیت خمیر هیچ وقت مثل قبل از فریز کردن نمیشه و معمولا یه مقدار کیفیت خمیر افت میکنه،ولی اگه بخواید فریز کنید باید در همون مرحله اول که خمیرتون آماده شد (قبل از 2 ساعت استراحت)خمیر را در کیسه فریز قرار بدید و فریز کنید و هر وقت خواستید از شب قبل خمیر رو از فریز دربیارید و در یخچال قرار بدید تا یخ خمیر باز بشه و بعد دوباره خمیر رو ورز بدید و در جای گرم قرار بدید تا حجم اون دو برابر بشه.

بعد از اینکه مواد پیتزا رو روی خمیر پهن کردید فر رو روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم بشه و یک کاسه آب در فر قرار بدید تا پیتزا در طول پخت خشک نشه.و بعد سینی را در فر بذارید برای من با این حجم مواد حدود 1 ساعت طول کشید تا پیتزا آماده شد و بعد گریل رو روشن کنید تا روی پیتزا هم کمی طلایی بشه.

اگه فر ندارید مواد رو توی تابه نسوز بچینید و روی گاز با شعله متوسط قرار بدید تا کاملا بپزه. اینجوری هم خیلی خوب میشه چون این خمیر رو روی گاز هم‌میشه درست کرد #خمیر_جادویی_ثمر

مواد لازم برای سس ساده کف پیتزا

سس گوجه: نصف پیمانه

رب گوجه: 2 ق غ

پونه خشک: یک قاشق غذاخوری

سیر: یک و نیم قاشق چای‌خوری

پاپریکا: یک قاشق چای‌خوری

سس گوجه و رب‌گوجه را با هم ترکیب کنید که یکدست شود. مواد دیگر را اضافه کنید و چند ساعت به آن زمان دهید که استراحت کند و طعم بگیردبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

samar.chef@

کدخبر: 593739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟