مافین توت فرنگی / عصرانه ای دلچسب در روزهای کرونایی

مواد لازم

150 گرم آرد سفید

125 گرم پودر شکر

4 /1 ق‌چ وانیل

3 عدد تخم‌مرغ

125 گرم کره

1 ق‌س آرد ذرت

کپسول کاغذی به تعداد کافی

مقداری ترافل رنگی و توت‌فرنگی تازه برای تزئین

مقداری پودر قند برای تزئین

پوره توت فرنگی به میزان لازم

1 پودر شکر و کره نرم شده را در کاسه‌ای بزرگ بریزید و با همزن خوب بزنید تا پوک و سفید شود. وانیل را هم به آنها اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به مواد بالا اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

2 وقتی محلول یکدست شد، پوره توت‌فرنگی آماده و خنک شده را به آن اضافه کرده و خوب با همزن بزنید. آرد ذرت و آرد سفید را مخلوط کرده و الک کنید تا یکدست شوند. مخلوط آرد را به مواد بالا اضافه کنید و با کاردک مخصوص کیک‌پزی به آرامی هم بزنید تا گلوله‌های آرد از هم باز شوند و خمیر نرم و لطیفی داشته باشید.

3 کپسول‌های کاغذی مافین را درون قالب بگذارید. هر کاغذ را درون یک محفظه قالب گذاشته و مقداری از مواد کیک را درآنها بریزید تا حدودا دو سوم قالب پر شود. فر را با درجه حرارت 170 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. قالب مافین را در فر (طبقه وسط) بگذارید. مدت زمان 25 دقیقه برای پخت آنها کافی است. در آخر مافین ها را با توت‌فرنگی تازه، پودر قند و ترافل تزئین کنید.

پوره توت فرنگی

1 برای درست کردن این مافین ابتدا پوره توت‌فرنگی را آماده کنید،برای این منظورتوت‌فرنگی‌ها را شسته، دم‌های آنها را گرفته و در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید. شکر را هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

2 پوره را در قابلمه کوچک لعابی ریخته، روی حرارت بگذارید و هم بزنید. بعد آرد ذرت را اضافه کنید و دوباره هم زدن را ادامه دهید تا سس غلیظی به دست بیاید. بعد از غلیظ شدن، پوره را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود.

نکته: اضافه کردن آرد ذرت در اینجا برای غلیظ شدن پوره توت فرنگی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟