کُمپیر خوشمزه / طرز تهیه

کُمپیر خوشمزه / به گزارش خبرنگار رکنا، سیب‌زمینی‌ها را تنوری می‌کنند و فضای داخل آن با انواع و اقسام مخلفات خوشمزه از سبزیجات مختلف مثل نخود، ذرت و کلم قرمز گرفته تا سوسیس و کالباس و پنیر پر می‌کنند. البته بستگی به ذائقه و انتخاب شما هم دارد. همه را داخل سیب‌زمینی می‌ریزند و سرو می‌کنند.

مواد لازم برای یک نفر

1 عدد سیب‌زمینی درشت

1 ق‌س کره

3 ق‌س پنیر موتزارلا، چدار یا پارمسان رنده شده

نوک ق‌چ نمک

مواد لازم برای داخل سیب‌زمینی

2 ق‌س زیتون حلقه شده سبز یا سیاه یا هر دو

1 عدد هویج (آب‌پز نگینی یا رنده شده)

2 ق‌س نخود سبز پخته

2 ق‌س دانه ذرت کنسروی

2 ق‌س خیارشور (رنده شده یا نگینی)

100 گرم کالباس (دلخواه، رشته‌ای خرد شود)

2 ق‌س کلم بروکلی آب‌پز (ریزشده)

1 داخل سیب‌زمینی را با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید و آن را در فر یا مایکروفر بپزید. اگر می‌خواهید سیب‌زمینی را در فر بپزید از یک ربع قبل فر را با دمای 220 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود، سپس سیب‌زمینی را داخل فر روی سینی قرار دهید. زمان لازم برای پخت بستگی به اندازه سیب‌زمینی دارد ولی حدود 40 تا 50 دقیقه زمان می‌برد.اگر عجله دارید می‌توانید سیب‌زمینی را در مایکروفر بپزید. پخت سیب‌زمینی درشت در مایکروفر 20 دقیقه با حداکثر دما طول می‌کشد.

2 بعد از اینکه سیب‌زمینی پخت، روی آن با چاقو دو تا قاچ بزرگ ایجاد کنید، سپس با چنگال گوشت پخته داخل سیب‌زمینی را بتراشید و همزمان له کنید. کره و پنیر را هم در همین مرحله اضافه کرده و مرحله له کردن را ادامه دهید. نمک را هم فراموش نکنید. بعد از اینکه سیب‌زمینی داخل پوسته به شکل پوره درآمد، شروع به ریختن مواد داخل سیب‌زمینی کنید. که قبلا همه آنها رابا هم مخلوط کرده اید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟