دستور پخت خوشمزه ترین خورش محلی گیلان

مواد لازم

نیم کیلوگرم سینه مرغ

۳ قاشق غذاخوری رب انار

۲۰۰ گرم مغز گردو

۱۲ عدد قیسی

۱۰۰ گرم کشمش

۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

۱ عدد پیاز بزرگ

۱ قاشق چای‌خوری گلپر

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

ابتدا مغز‌های گردو را داخل مخلوط‌کن بریزید و آسیاب کنید تا به شکل پودر درآید.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با دو قاشق غذاخوری روغن داخل تابه سرخ کنید. سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.

سینه مرغ را درشت خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. پودر گردو را به مرغ اضافه کنید و چند دقیقه تقت دهید تا گردو کمی سرخ شود.

نمک و فلفل را اضافه کنید. سپس رب انار را هم اضافه کنید. حدود ۲ دقیقه مواد را با هم تفت دهید. سپس یک فنجان آب سرد داخل قابلمه بریزید و در قابلمه را ببندید. صبر کنید تا گردو به روغن بیفتد. دو فنجان دیگر آب اضافه کنید و مجددا حرارت را ملایم کرده و در قابلمه را ببندید تا تکه‌های مرغ کاملا بپزند.

در این فاصله رب گوجه فرنگی را با یک قاشق غذاخوری روغن داخل تابه تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. کشمش و قیسی را بشویید و آبکش کنید تا کاملا آب آن گرفته شود.

بعد از این که مرغ پخت، آن را از قابلمه جدا کرده و داخل یک بشقاب بریزید. رب گوجه و کشمش و قیسی را به قابلمه اضافه کنید. ۲ فنجان دیگر آب اضافه کنید تا خورش کاملا جا افتاده و گردو به روغن بیفتد.

بعد از این که خورش کاملا جا افتاد، قطعات مرغ را همراه گلپر اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش حدود یک رب دیگر روی حرارت بماند.

خورش موتن جن را داخل بشقاب بریزید و روی آن را با خلال بادام و انار تزیین کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟