طرز تهیه کیک مرغ،کیکی متفاوت برای دورهمی های خانوادگی

مواد لازم

روغن زیتون: به مقدار لازم

پیاز: یک عدد درشت

سیر تازه: سه حبه

سینۀ مرغ پخته‌شده: ۵۰۰ گرم

سس گوجه: یک پیمانه

نمک، فلفل و ادویه: به مقدار لازم

جعفری تازه: یک دسته کوچک

آرد: یک‌و‌نیم پیمانه

کره: یک قالب پنجاه‌گرمی

آب سیب: یک پیمانه

زرده تخم مرغ: یک عدد

پودر قند: به مقدار لازم

طرز تهیۀ

برای تهیۀ کیک مرغ، ابتدا گوشت سینۀ مرغ را به همراه مقداری نمک بپزید. پیاز و سیر را در اندازه‌های نگینی خرد کنید. مقداری روغن درون یک تابه بریزید و اجازه دهید تا حسابی داغ شود. حالا پیاز را اضافه کرده، تفت دهید و بعد از آن سیر خرد‌شده را اضافه کنید.

گوشت سینۀ مرغ را که حالا حسابی پخته شده است، ریش‌ریش کرده و همراه پیاز و سیر سرخ کنید. در این مرحله اگر دوست داشته باشید می‌توانید مقداری زعفران اضافه کنید. سس گوجه را نیز اضافه کرده و همه مواد را باهم تفت دهید. حالا مقداری نمک و جعفری تازه اضافه کنید.

برای تهیۀ خمیر کیک مرغ، یک ظرف بزرگ انتخاب کرده و یک‌و‌نیم پیمانه آرد در آن بریزید. به اندازه یک قاشق چای‌خوری نمک و ۵۰ گرم کره جامد اضافه کنید. حالا مقداری آب سیب اضافه کرده و مواد را باهم ورز دهید. خمیر آماده‌شده را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا عمل بیاید.

خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه صاف کنید. مطابق ویدئو، خمیر را در قالب پهن کنید و ملات مرغ را روی آن بریزید. حالا لایۀ دوم خمیر را روی لایۀ اول قرار داده و قسمت‌های اضافی را به کمک چاقو ببرید. قالب را برای چهل دقیقه درون فر با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید.

بعد از چهل دقیقه قالب را از فر درآورده و اجازه دهید تا سرد شود. کیک مرغ شما آماده سرو است. در صورت تمایل می‌توانید مقداری پودر قند به آن اضافه کرده، برش بزنید و میل کنیدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟