توپک سوخاری ایده ای متفاوت در هنر آشپزی

مواد لازم

سیب‌زمینی متوسط: دو عدد

زردۀ تخم‌مرغ: دو عدد برای توپک، سه عدد برای سوخاری‌کردن توپک‌ها

نمک: به میزان دلخواه

فلفل سیاه: به میزان دلخواه

کره: ۵۰ گرم

پودر سوخاری و آرد: به میزان لازم

روغن زیتون: به میزان لازم

طرز تهیه

برای شروع سیب‌زمینی‌‎ها را در یک قابلمه بریزید و آن‌ها را بجوشانید. بعد از حدود ۳۰ دقیقه و وقتی که کاملاً پخته شدند، آن‌ها را از روی حرارت بردارید (می‌توانید با یک چنگال بررسی کنید که سیب‌زمینی‌ها پخته شده‌اند یا نه).

سیب‌زمینی‌های پخته‌شده را در یک آبکش بریزید و اجازه دهید خنک شوند. البته می‌توانید با ریختن آب سرد روی آن‌ها زودتر سردشان کنید. سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید، خرد کنید و در یک کاسه بریزید. کرۀ نرم‌شده را به سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید. سپس نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده را اضافه کنید. با یک چنگال سیب‌زمینی‌ها را له کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.

حال دو عدد زردۀ تخم‌مرغ را به مواد آماده‌شده اضافه کنید. دوباره مخلوط کنید. روی کاسه را بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید. اجازه دهید به مدت دو ساعت سرد شود. بعد از گذشت این مدت با یک قاشق چای‌خوری مقداری از خمیر آماده‌شده بردارید و یک توپ کوچک بسازید. ابتدا آن را در آرد سپس در زرده تخم‌مرغ و در‌نهایت در پودر سوخاری بغلتانید.

وقتی همۀ توپک‌ها را آماده کردید، روغن زیتون را داغ کنید و توپک‌ها را در آن سوخاری کنید. بعد از سرخ‌شدن توپک‌ها، آن‌ها را روی یک دستمال قرار دهید تا روغنشان گرفته شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟