روش تهیه چیز کیک خانگی

مواد لازم

۱ بسته پاناکوتای

۲۵۰ گرم بیسکوییت سبوس دار (پودر شده)

۱۰۰ گرم کره (ذوب شده)

یک قاشق و نیم پودر ژلاتین

۴۰۰ گرم پنیر خامه‌ای

۵۰ گرم پودر قند

۲۰۰ گرم توت فرنگی

۲ قاشق سوپ خوری شکر

نصف فنجان آب

۲ قاشق چایی خوری نشاسته ذرت

طرز تهیه

قالب کمربندی ۲۳ سانتیمتری را با سلفون بپوشانید. در یک ظرف، بیسکوییت و کره را بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس در کف قالب بریزید و با دست کمی فشار دهید تا یکدست شود .قالب را در یخچال قرار دهید تا مواد سفت شوند.

پودر ژلاتین را با ۴ قاشق سوپخوری آب مخلوط کنید، پس از ۱۰ دقیقه، روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید تا ذوب شود. پاناکوتای کاله را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود سپس ژلاتین را به آن اضافه و مخلوط کنید.

در این فاصله، پنیر خامه‌ای و پودر قند را در ظرفی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد سپس پاناکوتای گرم شده را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

نیمی از توت فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید و به مایه کیک پنیری اضافه کنید سپس مخلوط را در قالب روی بیسکوییت بریزید و قالب را به مدت ساعت در یخچال قرار دهید تا مخلوط خودش را بگیرد. بقیه توت فرنگی را به همراه آب و شکر در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد سپس از صافی رد کنید و با پشت قاشق فشار دهید تا سس آن خارج و تفاله آن جدا شود.

نشاسته ذرت را به سس اضافه کنید و مجددا روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود. از این ترکیب به عنوان سس برای سرواستفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 346931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟