اسنک مرغ با ارزش غذایی بالا/غذای سه سوته

استفاده از گوشت سفید گزینه‌ای عالی برای پخت و پز و تهیه انواع غذا با مرغ است. برای بسیاری از اسنک‌ها هم می‌توانیم از مرغ استفاده کنیم و ارزش غذایی این میان‌وعده را به مراتب بالا ببریم. با هم طرز تهیه اسنک با مرغ را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم

گوشت مرغ ریش‌ریش شده: یک فنجان

▫ نان تست: سه عدد

▫ خیار: یک عدد

▫ کاهو پیچ: دو برگ

▫ پنیر (دلخواه): یک ورقه

▫ گوجه‌فرنگی: چهار حلقه

▫ تخم‌مرغ: دو عدد

▫ سس مایونز: سه قاشق غذاخوری

▫ فلفل سیاه: یک‌چهارم قاشق چایخوری

▫ فلفل سفید: یک‌چهارم قاشق چایخوری

▫ فلفل قرمز: یک‌چهارم قاشق چایخوری

▫ نمک: یک‌چهارم قاشق چایخوری

▫ کره: دو قاشق غذاخوری

▫ روغن: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا در یک کاسه مرغ، کره، فلفل سیاه، فلفل سفید و نمک را با هم مخلوط کنید. حال در ظرفی دیگر تخم‌مرغ‌ها را بشکنید، به اندازه یک نوک انگشت نمک و فلفل قرمز به آن اضافه کنید. خوب با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری روغن را در تابه (ترجیحا تابه گریل) بریزید. تخم‌مرغ همزده را در آن بریزید. دو طرف آن باید پخته شود. بعد از پخت آن را کنار بگذارید.

لبه‌های نان تست را ببرید. یکی از نان‌ها را در تابه بگذارید تا کمی برشته شود. سپس روی آن یک لایه سس مایونز بمالید. مرغی را که از قبل آماده کرده‌اید، روی نان قرار دهید. خیارها را حلقه کنید و آنها را روی مرغ‌ها قرار دهید.

یک نان دیگر را به روش قبل برشته کنید. دوباره روی آن سس مایونز بمالید و روی آن قرار دهید. حالا کاهو و تخم‌مرغی را که نیمرو کرده‌اید، روی نان قرار دهید. ورقه‌ی پنیر را به چهار قسمت مثلثی برش دهید و روی بقیه‌ی مواد بگذارید. در انتها گوجه‌های حلقه شده را روی ساندویچ قرار دهید.

آخرین قطعه‌ی نان را برشته کنید، روی آن سس مایونز بمالید و روی باقی مواد قرار دهید. برای آماده شدن اسنک آن را در تابه قرار دهید تا کمی حرارت ببیند. اسنک شما آماده است.

راستی، به جای تابه (گریل) می‌توانید از ساندویچ‌ساز استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟