راغ مرغ کبابی در فر با عطر سیر و آویشن

یکی از رموز تهیه یک کباب خوب طعم‌دار‌کردن گوشت است. برای طبخ یک مرغ کبابی لذیذ می‌توانید از انواع چاشنی‌های طعم‌دهنده استفاده کنید. در این مطلب شما به‌راحتی و با ترکیب‌کردن چند ادویه یک طعم‌دهنده خوب تهیه خواهید کرد.

مواد لازم

ساق ران مرغ: ۱۰ عدد

روغن مایع گیاهی: نصف پیمانه

نمک: یک قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: یک قاشق غذاخوری

پودر سیر: یک قاشق غذاخوری

پودر پیاز: یک قاشق غذاخوری

آویشن: یک قاشق غذاخوری

فلفل هندی قرمز: یک قاشق چایخوری

جعفری خشک شده: یک قاشق غذاخوری

پابریکا و لیمو فلفلی: نصف قاشق چایخوری (اختیاری)

برای تهیۀ این مرغ بهتر است از ساق ران مرغ استفاده کنید. مرغ‌ها را بشویید و اجازه دهید آب آن برود.در یک کاسه، همۀ طعم‌دهنده‌ها را با هم مخلوط کنید. میزان تندی چاشنی بستگی به ذائقۀ شما دارد.

نصف پیمانه روغن مایع را روی مرغ‌ها بریزید و نیمی از مخلوط ادویه را اضافه کنید. با دست، ساق ران‌ها را با روغن و ادویه‌ خوب مخلوط کنید تا همۀ قسمت‌های ساق ران‌ها خوب مزه‌دار شوند. نیمی دیگر از مخلوط ادویه را هم اضافه کنید و خوب با مرغ‌ها مخلوط کنید. می‌توانید کمی از ادویه را برای مرحلۀ پایانی بگذارید.

اگر توری مخصوص فر دارید با اسپری روغن یا فرچه، کمی سطح آن را چرب کنید یا کف سینی فر کاغذ روغنی مناسب پخت‌و‌پز پهن کنید. ساق ران‌های مزه‌دار‌شده را روی آن بچینید. حالا اگر مقداری از ادویه را نگه داشته‌اید، روی مرغ‌ها بمالید. سینی را در فری که با دمای ۳۵۰ درچه فارنهایت یا ۱۷۶ درجه سانتی‌گراد گرم شده قرار دهید. مدت پخت مرغ کبابی بین ۴۵ الی ۵۵ دقیقه است.

بعد از ۴۵ دقیقه سینی را از فر بیرون بیاورید و مرغ را چک کنید. اگر هنوز به پخته‌شدن نیاز داشت آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. بین دو پخت، مرغ‌ها را زیر و رو کنید.

بعد از اتمام پخت، ساق ران‌های کباب‌شده را در ظرف مناسب سرو کنید و کمی جعفری خرد‌شده روی آن بپاشید.می‌توانید مرغ کبابی را با پلو یا سالاد و سیب زمینی سرو کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 343536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟