املت اسپانیایی با عطر سبزیجات

مواد لازم

سیب زمینی: یک تا دو عدد متوسط

پیاز: یک عدد متوسط

تخم‌مرغ: چهار عدد

روغن زیتون: به مقدار لازم (سه تا چهار قاشق غذاخوری)

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

ممکن است در منابع مختلف در نوع مواد و شیوۀ طبخ املت اسپانیایی تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، اما این املت، ساده‌ترین املت اسپانیایی محسوب می‌شود.ابتدا سیب‌زمینی را پوست بگیرید، بشویید، خشک و با پوست‌کن به برش‌های نازک خرد کنید. پیاز را هم نازک خلالی خرد کنید.

در تابه کمی روغن زیتون مناسب پخت‌و‌پز بریزید و پیاز و سیب‌زمینی را روی حرارت ملایم تفت دهید. در طول مدت سرخ‌شدن مواد را آرام با کفگیر زیر و رو کنید تا کاملاً سرخ شوند. مراقب باشید برش‌های سیب‌زمینی نشکند تا املت شما ظاهر زیبایی هم داشته باشد.

وقتی سیب‌زمینی و پیاز شما طلایی رنگ شد آن را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.حالا تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و با کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید.سیب‌زمینی و پیاز سرخ‌شده را به تخم‌مرغ‌ها اضافه و با هم مخلوط کنید.

تابه را با کمی روغن زیتون چرب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید. مواد املت اسپانیایی را در تابه بریزید. وقتی یک طرف املت شما سرخ و طلایی مایل به قهوه‌ای شد با لبه‌های کفگیر، املت را از تابه جدا کنید و آن را پشت و رو کنید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

وقتی هر دو طرف املت سرخ شد، آن را از تابه بیرون بیاورید و در ظرف مناسب سرو کنید. می‌توانید این املت اسپانیایی ساده را با گوجه و سبزیجات معطر مانند جعفری، گشنیز یا ریحان سرو کنید.

نکته: در صورت تمایل می‌توانید املت را کمی پر ملات‌تر بکنید و کمی ژامبون، قارچ و گوجه فرنگی هم به موادتان اضافه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟