کاهش دردهای قاعدگی با این مسکن قوی گیاهی/با مسکن های شمیایی خداحافظی کنید

خواص زنجبیل

آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای از بین بردن جای زخم، آسیب‌های پوستی و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خُرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی است که به آرام شدن پوست آسیب‌دیده یا پوستی که کمی ملتهب است کمک می‌کند. همزمان گردش خون را هم بهبود می‌دهد. کسانی که آسم دارند توجه کنند: یکی دو قطره عصاره‌ی زنجبیل به همراه ماده‌ای مثل روغن زیتون حسابی آرامش‌بخش است.

یکی از خواص زنجبیل لایه برداری پوست است. خیلی راحت می‌توانید برای خودتان در خانه اسکراب صورت و بدن تهیه کنید. بافت دانه دانه‌ی زنجبیل شما را از سلول‌های مُرده‌ی پوست خلاص می‌کند. آن را با عسل موم‌دار مخلوط کنید و از بوی فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

خواص زنجبیل و قاعدگی

زنجبیل , دردهای قاعدگی را به اندازه داروهای ضد التهابی آرام می کند !

تحقیقات نشان می دهند که مصرف زنجبیل به اندازه داروهای مسکنی مانند مفنامیک اسید در کاهش دردهای قاعدگی موثر است . مفنامیک اسید دارویی ضرالتهابی غیراستروئیدی است . این دارو با بلوکه کردن ترکیباتی خاص که محرک درد و التهاب هستند , درد قاعدگی را کاهش می دهد . این دارو در بیشتر افراد بسیار موثر است اما به دلیل وجود عوارض دارویی نباید به صورت مزمن از آن استفاده نمود .

مصرف بیش از حد مفنامیک اسید باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته می شود . این خطر در صورتی که فرد دچار بیماری های قلبی نیز باشد افزایش میابد . مفنامیک اسید باعث ایجاد زخم های گوارشی و خونریزی می گردد .

کاهش دردهای قاعدگی با مسکن قوی ؛ زنجبیل

زنجبیل از محبوب ترین ادویه ها است . این گیاه پرطرفدار سرشار از موادمغذی و ترکیبات فعال گیاهی است که خواص بیشماری برای سلامتی Health دارد . مصرف زنجبیل در کاهش وزن و لاغری , درمان آرتریت , کاهش قند خون , پیشگیری از سرطان , کاهش دردهای عضلانی , درمان تهوع به ویژه در دوران بارداری , هضم بهتر غذا , درمان نفخ و معده درد , درمان سوءهاضمه , کاهش کلسترول خون , بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر , تقویت سیستم ایمنی موثر است .

پودر زنجبیل خشک شده ,زنجبیل تازه , روغن , چای زنجبیل و یا هر شکل از زنجبیل تاثیر فوق العاده ای بر کاهش دردهای قاعدگی دارد . دمنوش زنجبیل تاثیر بسیار خوبی در کاهش دردها دارد زیرا حرارت خود دمنوش در کاهش درد موثر است . شما می توانید زنجبیل را نیم ساعت در آب خیس کنید و سپس آن را صاف کرده و به همراه عسل و آبلیمو تازه بنوشید .تاثیرزنجبیل در کاهش دردهای قاعدگی با میزان اثرگذاری مفنامیک اسید و ایبوپروفن برابری می کند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 374005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟