ما برای تغییر آماده می شویم و انتظاری جز این نداریم که روزهای خوبی را پیش رو داشته باشیم.
اما این دست خودمان است که در طبیعت درون خود نیز شکوفا بشویم یا نه .
تنبلی ،بی حوصلگی ،بدخلقی، بدبینی ،سهل انگاری و غفلت ها می توانند طوفانی ویرانگر برای حال خوب ما بشوند.
در این روزهای بهاری چند خانواده به خاطرلحظه ای غفلت و شاید سهل انگاری، سوگوار مرگ عزیزان خود شدند.
جنس این حزن و اندوه با سوگ و ماتم افرادی که در حوادث طبیعی عزیزان خود را از دست می دهندفرق می کند و سوزناکتر و غم انگیز است،اگر چه سوگ عزیزان در هر حال سخت است و خدا به همه کسانی که این روزها رخت عزا به تن دارند صبر و بردباری بدهد.

مرور این حوادث شاید فکر و ذهن مان را آزرده خاطر کند اما با توجه به گرم شدن هوا ومیل خانواده ها برای حضور در مناطق تفریحی و ییلاقی ،خوب است یاد آوری کنیم که همه ما باید بیشتر مراقب باشیم.
2روز مانده به سال نو ، دختر بچه ای 5ساله داخل نهر آب یکی از روستاهای شهرستان میاندوآب سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
در اولین روز های سال نو گزارش سقوط دختر بچه ای6ساله داخل نهر آب در یکی از روستاهای شهر هیرمند استان سیستان و بلوچستان اعلام شد. برابر تحقیقات اولیه پلیس در این رابطه مشخص شد این دختر شش ساله هنگام توپ بازی ،داخل نهر آب سقوط کرده و جان خود را از دست داده است. 
در روز دوازدهم فروردین ماه نیز پسر بچه ای هشت ساله در یکی دیگر از مناطق استان سیستان و بلوچستان هنگام بازی داخل کانال آب سقوط کرد ودفتر زندگی اش بسته شد.
تحقیقات درباره این وقایع و روشن شدن علت دقیق حوادث توسط پلیس و با دستورات مراجع قضایی روند تخصصی خود را طی می کند .
اما آنچه مسلم است این که همه ما باید با توجه به تکرار این حوادث هنگام بازی کودکان ،مراقبت بیشتری از آ نها داشته باشیم و به خصوص در مراجعه به مکان های تفریحی و استراحتگاه ها و مناطق ییلاقی و کوهستانی و همچنین حضور در روستاها که خانواده و فرزندان مان آشنایی کامل با محل ندارند مراقبت هوشیارانه ای به خرج دهیم تا از وقوع این گونه وقایع تلخ و حزن انگیز پیشگیری آگاهانه ای به عمل آید.
ما برای هر لحظه و هر مرحله از زندگی خود نیازمند تفکر ،تمرین و تدبیر هستیم و اگر این اصول را رعایت کنیم بی تردید به میزان قابل توجهی تهدیدها و خطرها و آ سیب ها را مهار خواهیم کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟