انتظار برای تحولی بزرگ در شهرداری تهران

سر منشا تمامی این مشکلات، به تمرکز کردن در نام های بزرگ و مشهور، توسط مسئولان این شهر و عدم توجه و استفاده از افراد اجرائی و متفکر دارای تخصص و تحصیلات عالی مرتبط دانشگاهی و دارای تجربه موفق و مشابه در مسئولیت ها برمی گردد.
اکنون پس از استعفای مجدد و انتخاب سرپرست برای این شهر نام های بزرگی برای انتخاب شهردار آینده مطرح می شود که متاسفانه هیچ کدام، آیتم های ضروری تصدی این سمت را دارا نبودند. با بررسی این اسامی تنها یک نفر را می توان پیدا کرد که از دیدگاه کارشناسان و متخصصان امور شهری، دارای همه ویژگی های لازم است، شخصی که مدرک دکتری برنامه ریزی شهری داشته و تجربه موفقی در شهرداری کلان شهر‌ را قریب به ۸ سال دارد.
دکتر علیرضا نوین، از سال ۸۴ تا ۹۲ شهردار کلان شهر تبریز بود که در طول این دوران خدمات ارزنده ای را در این شهر انجام داده است، به گفته شاهدان و کارشناسان امر دوران طلایی این شهر نام گرفته و شهر تبریز با گذشت نزدیک به پنج سال خود را مرهون زحمات و خدمات وی می داند. 
وی از معدود مدیران موفق در سطح بالای مدیریت کشوری و از فرماندهان غیور جنگ تحمیلی بوده و دارای سابقه کاری اجرائی بسیار قوی در مسئولیت های مختلف مرتبط با این سمت هستند که ذکر تمامی یا حتی بخشی از خدمات وی در این نوشته نمی گنجد. این استاد دانشگاه در رشته مدیریت و برنامه ریزی شهری همچنین دارای دیدگاه سیاسی معتدلی نیز است، دیدگاهی که لازمه اساسی یک شهردار است و می توانند بدون جناح بندی های سیاسی در جهت تامین نیازهای شهروندان و پیشرفت یک شهر موثر باشند. 
امید است شورای منتخب شهر تهران اینبار فقط به خاطر شهروندانی که آن ها را برگزیده اند و نجات شهری که وضعیت خوبی ندارد، با یک تفکر و تصمیم صحیح و به دور از هرگونه تعصب نابجا برای نام های نزدیک به خود، با انتخاب شایسته وی به عنوان شهردار آینده، زمینه ساز آرامش، پیشرفت و توسعه برای این کلان شهر و آسودگی خاطر و رفاه برای شهروندان باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سید امیر قاضی طباطبائی

 

 

کدخبر: 372582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟