کدامیک؟ تعارف یا بازی های سیاسی شورای شهر و شهرداری؟

استعفایی که به گفته خود ایشان دلیل اصلی آن بیماری و نیاز به درمان طولانی مدت بود ‌که متاسفانه مثل همیشه عده ای از این آب گل آلود استفاده نموده و علت استعفای ایشان را فشارهای وارده از طرف یک گروه خاص اعلام کردند.

شورا در این مدت حمایت تمام و کمالی از شهردار شهری نمود که شهروندانش هیچ حرکت مثبت و مفیدی را در جهت منافع شهر نتوانستند تجربه کنند و حتی شاهد حواشی مختلفی که موجبات نا امیدیشان شد نیز بودند .

اما مساله تامل بر انگیز واکنش شورا بر این استعفا بود. شورایی که با رای اکثریت و قاطع مردم انتخاب شده بود و می بایست به فکر منافع شهروندان باشند و در راستای تحقق اهدافی که به خاطر آن توسط مردم حمایت شده اند عمل نمایند، فقط در فکر خود و سیاستی که در پیش گرفته اند بودند و به دلیل اینکه نمی خواستند شهرداری که انتخاب کرده اند به این زودی استعفا دهد و این را برای خود شکست تلقی می کردند استعفا را نپذیرفتند و این در حالی بود که آقای نجفی در جلسه بررسی استعفا مکررا بر بیماری و شرایط بد جسمانی خود اشاره کرده و حتی ادامه فعالیت خود با این کیفیت را خیانت Cheat به مردم نیز نامیدند.

شورایی که قضیه استعفا را جدی نگرفته و بررسی آن را به بعد از تعطیلات محول کرده بود شهر را از تاریخ از ۲۲ اسفند ۹۶ تا ۱۹ فروردین ۹۷ در بلاتکلیفی قرار داد و سرانجام پس از یک روز از عدم پذیرش استعفا، دوباره شاهد استعفای مجدد شهردار خود شد.

واقعا هرچقدر می اندیشیم نمی توانیم هدف اصلی این ناهماهنگی و شاید سیاسی بازی و تعارفات بی معنی شورا و شهرداری را درک کنیم.

تقریبا همه شهروندان به ارتباط نزدیک آقای نجفی با شورا و بخصوص با آقای محسن هاشمی واقف هستند ولی علت این رفتارها بر همه پوشیده است، شورا و شهرداری که قرار بود بعد از انتخابات اردیبهشت ۹۶ شفاف و شیشه ای باشد و اتفاقا حتی شعار اصلیشان نیز همین بود اکنون پر از ابهام و تیرگی و علامت سوال هاییست که برای شهروندان بوجود آمده است .

حال باید دوباره استفعا، بررسی و شخصی به عنوان سرپرست انتخاب گردد تا زمانی که تکلیف انتخاب شهردار جدید مشخص شود . عملا می شود گفت یکسال از زمان مردم یک شهر بخاطر تصمیمات اشتباه از بین می رود، یکسالی که میشد از همان ابتدا با انتخاب شهرداری مناسب در جهت پیشرفت این شهر و در مسیر کاهش مشکلات شهروندان سپری میشد .

براستی آیا بهتر نبود شورای شهر اندکی به حقوق شهروندی مردم این شهر هم اهمیت قائل می شد و درست بعد از اولین استعفا فکری برای روزهای آینده جهت مواجه شدن با این قضایا می کرد و یک برنامه ریزی منظمی برای این شهر پر از معضل انجام می گرفت؟

آسیب اصلی این اتفاقات مستقیما متوجه شهروندان بوده و بلاتکلیفی و تلف شدن وقت مردم نیز حق الناس است و اعضای شورای منتخب شهروندان باید پاسخگوی مردم باشند. امید است با چاره اندیشی و تفکر صحیح شورا از این تجربه انتخاب، درس گرفته و در کنار شفاف سازی امور برای مردم، اندکی موجبات آسودگی خیال شهروندان را فراهم کنند.

سید امیر قاضی طباطبائی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سید امیر قاضی طباطبائی
آیا این خبر مفید بود؟