8 تقویت کننده بدن

به گزارش رکنا، بهترین ادویه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن عبارتست از دارچین، سیر، زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه، پونه کوهی، آویشن و ادویه کاری.

طبع گرم دارچین باعث شده تا برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی نیز از آن استفاده شود. به‌خصوص اگر آن را با زنجبیل یا مقداری عسل ترکیب کنید. همچنین به دلیل خواص ضدمیکروبی که دارد، تأثیر خوبی را در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

گیاه سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و در این صورت بدن در برابر بیماری ها از خود مقاومت نشان داده و دچار بیماری های عفونی نخواهد شد. در نتیجه سیر به عنوان دارویی برای درمان عفونت های مختلف کاربرد دارد. سیر ماده ای مفید به نام آلیسین دارد که قادر است باکتری و ویروس هایی که عامل اصلی بیماری هستند را نابود کند وعلاوه بر آن و قوای جسمانی بدن را که بر اثر سرماخوردگی تحلیل رفته است را بازگرداند. پس در فصول سرد سال از خوردن سیر غافل نشوید.

مصرف زردچوبه باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. این مزیت به دلیل وجود کورکومین در زردچوبه است. با توجه به تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت، کورکومین حاوی اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. سالمون، تن، ساردین و دیگر ماهی های چرب، منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

فلفل سیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد و علاوه بر این که به باعث تقویت سیستم ایمنی شما می‌شود، یک ادویه عالی برای کمک به هضم غذایتان است. فلفل سیاه کمک می‌کند تا غذا در امتداد روده بزرگ با سرعت مناسبی که زمان انتقال روده نامیده می‌شود، حرکت کند و هرچه با سرعت بیشتر و روان‌تر عبور کند، روده بزرگ شما سالم‌تر می‌ماند. قدرت شفابخشی فلفل سیاه ناشی از پیپرین‌های موجود در آن است. پیپرین‌ها همان ترکیباتی هستند که وقتی فلفل سیاه می‌خورید موجب گرم شدن و افزایش حرارت در بدنتان می‌شوند.

کاری یک ادویه رایج در هند است که برای کنترل دیابت، پیشگیری یا درمان بیماری‌های قلبی، عفونت، کاهش حافظه‌ی مرتبط با سن و التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاری، دارای آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی به نام آلکالوئید‌های کاربازول است که فقط در برگ آن موجود است و وظیفه‌ی جلوگیری از آسیب‌های سلولی که باعث بیماری یا پیری زودرس می‌شود، را بر عهده دارد.

اگر به یک ضدعفونی‌کننده نیاز دارید، روغن درمانی آویشن تحت عنوان تیمول همان چیزی است که دنبال آن می‌گردید. وقتی تیمول را روی پوست یا غشا‌های مخاطی دهانتان می‌مالید، میکروب‌ها را از بین می‌برد. این روغن برای تسکین سرفه‌ها، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و پیشگیری از عفونت بسیار مفید است.

پونه کوهی یک محافظت‌کننده‌ی طبیعی از شما در برابر عفونت است. از ترکیبات فعال موجود در این گیاه می‌توان به کارواکرول و تیمول اشاره کرد. این ترکیبات دارای خواص ضدویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی‌ای هستند. پونه کوهی به خلاص شدن از شر انگل‌های روده، از بین بردن باکتری‌های عامل مسمومیت غذایی، بهبود زخم‌های گوارشی، آرام کردن تحریکات روده و همچنین بهبود هضم غذا کمک می‌کند. پونه کوهی دارای مقدار زیادی مواد معدنی، انواع آنتی‌اکسیدان، فیبر و اسید‌های چرب امگا ۳ است. به نظرتان از این بهتر هم می‌شود؟!

کدخبر: 951946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟