مضرات آب کرفس

به گزارش رکنا، کرفس دارای منبع طبیعی اگزالات است. برای افرادی که کلیه و مثانه‌ی آن‌ها سنگ‌ساز است، خوردن زیاد و در زمان نامناسب آب کرفس، باعث ایجاد سنگ اگزالاته در کلیه و مثانه‎ی آن‌ها می‎شود. همچنین اگر بدن، بیش از اندازه، اگزالات دریافت کند، عناصر مهم موجود در بدن، همانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز از بین می‌‎روند.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که پیش از مصرف، با پزشک خود مشورت کنید.

یکی ‌دیگر از مضرات آب کرفس این است که، تاثیر منفی روی سیستم عصبی مرکزی می‎گذارد. اگر قبل از عمل، آب کرفس بخورید، این احتمال وجود دارد که ترکیب آب کرفس با داروی بیهوشی، سرعت سیستم عصبی را بیش از حد کاهش دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنند که 2 هفته پیش از عمل جراحی، آب کرفس، کرفس و هر نوشیدنی ترکیبی با کرفس نخورید.

مصرف زیاد آب کرفس، فشار خون را کاهش می‌دهد. افرادی‌که فشار پایینی دارند، حتما باید محدود آب کرفس بخورند.

نگهداری آب کرفس در یخچال

بهترین زمان برای مصرف آب کرفس، بلافاصله بعد از تهیه‌ آن است. اگر می‌خواهید آب کرفس را در یخچال نگهداری کنید، باید آن را در یک شیشه‌ی خشک و دربسته بگذارید. شما تنها به‌مدت یک روز می‌توانید آب کرفس را در یخچال نگهداری کنید.

علاوه بر آب کرفس، آبغوره هم به پاکسازی کبد چرب کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر مقاله‌ی خواص آبغوره برای کبد چرب را مطالعه کنید.

چطور از کرفس نگهداری کنیم؟

برای آن‌که بتوان از کرفس به مدت زیاد استفاده کرد، باید از آن به روشی نگهداری کرد تا خراب نشود و ویتامین‌های آن از بین نرود. شما می‌توانید یک کرفس ترد انتخاب کنید که ساقه‌های آن نازک باشد. سپس آن‌ها را به قطعه‌های کوچک خرد کنید. بعد کرفس خرد شده را بخار پز کنید یا به صورت خام بسته‌بندی کنید و آن را در فریزر قرار دهید. حتی شما می‌توانید به جای آب‌پز، کرفس را سرخ کنید. البته خواص کرفس پخته شده، حفظ می‌شود، اما خواص کرفس سرخ‌شده از بین می‌‎رود. شما می‌توانید به‌مدت 10 روز، کرفس را در یخچال بگذارید.

کلام آخر

برای رفع کبد چرب، راه‌‌های طبیعی زیادی وجود دارد که یکی از ضروری‌ترین آن، خوردن آب کرفس است.

آب کرفس در کنار خواص فوق‌العاده‌ی آن برای کبد، مضراتی هم دارد. بنابراین پیش از مصرف، حتما با پزشک خود مشورت کنید و از خوردن بدون برنامه آب کرفس بپرهیزید.

سوالات متداول:

خوردن آب کرفس در شب چه فوایدی دارد؟

خوردن آب کرفس در شب برای افرادی‌که معمولا بی‌خواب هستند یا در بین خواب بیدار می‎شوند و خواب راحتی ندارند، مفید است. همچنین خوردن آب کرفس در شب، به رفع چربی‌های شکمی کمک می‌کند.

بیماری کبد چرب چه علائمی دارد؟

خستگی، کاهش وزن، حالت تهوع، تمرکز نداشتن برای انجام کارها، اشتها نداشتن، معده درد، تیره شدن پوست در نواحی گردن و زیر بغل و داشتن احساس ضعف، از مهم‌ترین علائم کبد چرب است.

چه مدت می‌توان از کرفس پخته شده در یخچال نگهداری کرد؟

به‌مدت 10 روز می‌توان کرفس پخته شده را در یخچال نگهداری کرد.

کدخبر: 905215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟