چطور در دوران قرنطینه کرونا سالم بمانیم؟

رعایت برخی از راهکار‌ها در دوران قرنطینه برای داشتن زندگی سالم موثر است.

به گزارش رکنا ، یکی از مواردی که دنیای امروز در پی همه گیری کرونا با آن روبرو شده، مسئله قرنطینه است و به تبع آن، سالم ماندن در دوران قرنطینه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در گزارشی که در پایگاه اینترنتی دانشگاه میشیگان با عنوان «۴ راهبرد برای سالم ماندن در دنیای قرنطینه» منتشر شده، به برخی از توصیه‌ها در این خصوص پرداخته شده است.

«Sue Ryskamp» متخصص تغذیه پزشکی میشیگان که ویزیت بیماران در مرکز قلب و عروق فرانکل را به انجام می‌رساند، در این خصوص می‌گوید: خودتان را سالم نگه دارید؛ از جمله بهداشت را افزایش دهید، ورزش کنید و سالم بخورید.

این متخصص آمریکایی چهار نکته را برای کمک به گذراندن اوقات قرنطینه، صرف نظر از سن افراد ارائه می‌دهد:

۱- برنامه معمول خود را تعیین کنید

ایجاد برنامه‌های روزمره در خانه برای بچه‌ها مفید است؛ اما این کار برای کسانی که اکنون کارشان به خانه منتقل شده و یا نمی‌توانند از خانه خارج شوند نیز می‌تواند مفید باشد.

ریسکامپ می‌گوید: آشپزخانه مکانی عالی برای شروع روز آغازین تان، با یک کار روتین است. اگر بچه دارید، آن‌ها را درگیر وعده‌های غذایی کنید. از آن‌ها بخواهید تا طرحی برای صبحانه، ناهار و شام با هدف داشتن گزینه‌های سالم ارائه دهند.

همچنین ممکن است زمان آن باشد که شما یک شب در هفته، غذا از بیرون سفارش دهید. به یاد داشته باشید صاحبان رستوران‌های محلی اکنون بیش از هر زمان دیگری به شما نیاز دارند.

ارتباط با دنیای خارج یک عادت معمول خوب است که می‌توانید داشته باشید؛ خصوصا برای آن‌هایی که به تنهایی زندگی می‌کنند. مطمئن شوید چه از طریق کامپیوتر و یا تلفن، هر روز با دیگران در ارتباط هستید.

ریسکامپ می‌گوید: فقدان اجتماعی شدن می‌تواند برای سلامت ذهنی و بدنی شما مضر بوده و بر روی سیستم ایمنی شما تاثیر گذارد. با برنامه ریزی گفتگو‌های آنلاین، با خانواده و دوستان به طور منظم در ارتباط باشید.

همچنین اهمیت حفظ خواب معمول و نسبتا ثابت را فراموش نکنید. این متخصص آمریکایی می‌گوید: اکنون ما خانه نشین شده ایم؛ بنابراین بهتر است مقداری بیشتر منعطف بوده و یک ساعت یا بیشتر در صبح بخوابیم. هدف، هفت و یا هشت ساعت خواب در هر شبانه روز است.

۲- در خصوص آنچه می‌خورید، فکر کنید

بسیاری از ما به علت محدودیت‌ها دچار استرس می‌شویم و گاهی پرخوری را به عنوان یک روش موقت تاثیر گذار برای آرامش بر می‌گزینیم. ریسکامپ می‌گوید: بدون مدیریت عادت خوردن خود در طول زمان‌هایی که استرس دارید، شما به احتمال زیاد دچار اضافه وزن ناخواسته خواهید شد.

بنا بر اعلام این متخصص، مهم ترین چیز، تاثیرات غذا‌های مقوی است که می‌تواند روی خواب شما، روحیه، سطح انرژی و سیستم ایمنی تان تاثیر گذار باشد. غذا‌های کامل، میوه‌های رنگین و سبزیجات را مصرف کرده و ازغذا‌های قندی تا حد امکان پرهیز کنید.

پیش از بازکردن در یخچال برای خوردن، به یک کار جایگزین دیگر فکر کنید. مثلا کار روی یک معما و یا پازل، تماس با فردی که او را دوست دارید و موارد مشابه دیگر. برای افرادی که به علت مسائل بهداشتی نظیر بیماری قلبی و یا دیابت در رژیم غذایی محدود شده‌ای هستند، این تاکتیک‌ها می‌تواند در طول این زمان‌های استرس زا موثر باشد.

ریسکامپ می‌گوید: هوشیار بودن از اینکه چه چیزی می‌خورید، راهی مناسب برای مبارزه با میل به خوردن از سر بی حوصلگی است.

زمانی که به دنبال یک تنقلات هستید، مطمئن شوید گزینه‌های سالمی را در دسترس دارید. این متخصص می‌گوید: یک چهارم فنجان آجیل، یک تکه شکلات تلخ، پاپ کورن (ذرت بو داده)، میوه و یا تُردک (یا همان کراکر)‌های پنیری درست شده از غلات کامل، گزینه‌های مناسبی هستند.

پخت و پز در حالی که راهی عالی برای سرگرم کردن خود است، اما در عین حال مطمئن شوید که تمامی شیرینی‌های کوکی و یا مافین‌ها (شیرینی کیک یزدی) را به یکباره مصرف نمی‌کنید.

۳- مصرف مایعات را افزایش دهید

این متخصص توصیه می‌کند اکنون بیش از هر زمان دیگری مایعات بنوشید تا بدن خود را مرطوب نگه داشته و سموم را از بدن خود دفع کنید.

او می‌گوید: برخی از بهترین مایعات برای نوشیدن، آب، چای سبز همراه با زنجبیل و یا زردچوبه، سوپ و یا آبِ گوشت هستند.

برای اینکه سیستم ایمنی خود را تقویت کنید، از نوشیدنی‌هایی مصرف کنید که می‌توانند مفید باشند و بتوانند بسیاری از ویتامین‌ها مانند A, C, D و روی (زینک) را که برای سیستم ایمنی بدن لازم است، فراهم کند.

۴- بدن خود را حرکت دهید

در این روز‌هایی که در خانه به سر می‌برید، فارغ از سن تان، بسیار ورزش کنید. این مسئله‌ای فوق العاده مهم است.

ریسکامپ می‌گوید: ورزش می‌تواند سلامت بدنی، ذهنی و احساسی شما را تقویت کرده و استرس شما را بکاهد.

او همچنین توصیه می‌کند در خصوص کلاس‌های ورزش و کلاس‌های یوگا که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، کسب اطلاع کرده و در صورت امکان، ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در روز و یا بیشتر به آن بپردازید.

این متخصص همچنین پیشنهاد می‌کند برای آنکه روزتان را پر انرژی کرده و از استرس خود در شب بکاهید، ویدئو‌های آنلاین مناسب را تماشا کنید.

همچنین در صورتی که خانه تان حیاط دارد، می‌توانید آن را برای کشت در بهار و یا تابستان آماده کنید. شما می‌توانید همچنین «کیت‌های باغبانی» و بذر‌های مختلف را از طریق اینترنت سفارش دهید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟