دلیل سرفه‌های خشک در بهبود یافتگان کرونا

به گزارش رکنا، فرهاد مصدق متخصص بیماری های عفونی در این خصوص توضیح داد: سرفه های خشک ممکن است حتی بعد از رفع عفونت همچنان ادامه داشته باشد زیرا لایه های محافظ راه تنفسی آسیب دیده اند.

وی اظهار داشت: رعایت ۲ هفته قرنطینه بعد از بهبودی کافی است و اگر فردی بعد از این مدت سرفه کند، دلیل بر این نیست که ویروس در بدنش وجود دارد همانطور که در بیماری های ریوی بعد از یک سرماخوردگی ساده هم ممکن است تا چند هفته سرفه ادامه داشته باشد، در این بیماری نیز به خاطر التهاباتی که در راه های هوایی ایجاد می شود، بعد از بهبودی ممکن است سرفه ها چند هفته باقی بماند.

مصدق افزود: معمولا این سرفه ها با مصرف آنتی هیستامین بهتر می شوند اما اگر شدت آنها زیاد باشد، به درمان های دیگری نیاز است.

وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به کرونا معمولا تا ۱۰ روز بعد از شروع علایم و به شرطی که حداقل ۲۴ ساعت بدون استفاده از داروهای تب بر، تب نداشته باشند و علایم آنها نیز رو به بهبودی باشد، می توانند از قرنطینه خارج شوند.

به گفته مصدق شواهد بالینی در ماه های اخیر نشان می دهد تست کرونا ممکن است حتی تا ۱۲ هفته یا سه ماه پس از شروع علایم هم مثبت باقی بماند اما به منزله ناقل بودن افراد تلقی نمی شود و این افراد با خیال راحت می توانند بدون انجام تست دوباره از قرنطینه خارج شوند.

مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۸۲ نفر رسید و ۹۲۴ هزار و ۶۸۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تاکنون هفت میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۵۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است و در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمارهای ۲۴ ساعت اخیر «نرخ مرگ» در کشورمان با کمی کاهش به ۵.۵ درصد رسید و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۴.۵ درصد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟