بارداری بدون ویار

ویار بارداری / به گزارش رکنا، باید بتوانید روش مخصوص خود را بیابید و آن را در این چندماه انجام دهید. ما در این راه کمک‌تان می‌کنیم تا بتوانید درمان مخصوص به خود را پیدا کنید. در این مطلب چند روش برای درمان ویار و کاستن از ناخوشایندی آن به شما پیشنهاد کرده‌ایم که می‌توانید آنها را امتحان کنید. حتما قبل از تجربه این روش‌ها با پزشکتان مشورت کنید.

زنجبیل را امتحان کنید

این گیاه یکی از بهترین گیاهانی است که برای تهوع خانم‌ها تجویز می‌شود و می‌تواند کم‌آبی بدن را هم جبران کند و از طرفی نیاز نیست هنگام مصرف آن، از دارو هم استفاده کنید. هرچند می‌توان آن را به شکل چای یا در کلوچه هم استفاده کرد، اما زمانی که حالت تهوع دارید شاید بوی آن کمی برای‌تان ملال‌انگیز باشد. در عوض می‌توانید با مشورت پزشک آن را به شکل کپسول در چهار وعده در روز مصرف کنید. فراموش نکنید که اگر دچار هموروئید هستید، باید از مصرف آن بپرهیزید.

مثل جنین‌تان غذا بخورید

بچه‌ای که درون شکم‌تان در حال رشد است، گلوکز موردنیاز خود در طول ۲۴ساعت را با استفاده از جریان خون شما از غذایی که می‌خورید به دست می‌آورد. اگر مراقب تامین مجدد این سوخت برای او نباشید، میزان قند خون‌تان به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. بهترین تاکتیک شما می‌‌تواند این باشد که شیوه غذا خوردن‌تان را تغییر داده و آن را با نحوه غذا خوردن نوزاد وفق دهید؛ یعنی همیشه به میزان کم غذا بخورید. با خوردن قندهای ساده مانند قندهایی که در میوه‌ها وجود دارد، می‌توانید بلافاصله گلوکز خون‌تان را افزایش دهید.

نقطه درست را بیابید

یکی دیگر از راهکارهای طبیعی که برای برخی خانم‌های باردار جواب می‌دهد، فشار دادن براساس متدهای طب فشاری با تمرکز بر کمر است که آن را نقطه P6 می‌نامند. این روش را می‌توان در قالب دارونما به کار برد. برای یافتن نقطه مورد‌نظر، نوک انگشتان‌تان را در مرکز کمرتان قرار دهید –بین دو تاندون– پهنای دو انگشت را بین یک چین‌خوردگی یعنی جایی که کف دست‌تان از آنجا آغاز می‌شود، قرار دهید. بعد این ناحیه را فشار دهید و منتظر تسکین ناحیه مربوطه باشید.

به صدای بدن‌تان اعتماد کنید

هر چیزی را که فکر می‌کنید شما را به سمت خود جذب می‌کند بخورید، البته به شرطی که هله‌هوله نباشد. به‌علاوه از خوردن کافئین، مواد شیرین‌کننده صنعتی و در کل دارو پرهیز کنید. اما اگر هوس خوردن پاستا به سرتان زد، می‌توانید آن را بخورید. این روش خصوصا زمانی که خانم‌ها به صدای بدن خود گوش بدهند، جواب خواهد داد.

با پزشک‌ مشورت کنید

در برخی موارد این ویتامین‌ها می‌توانند باعث برهم خوردن وضعیت معده‌تان شوند. پزشک متخصص یا ماما می‌تواند برند دیگری را به شما معرفی کند یا ویتامین جویدنی به شما تجویز کند که باعث دل‌درد یا برهم خوردن وضعیت معده نمی‌شود.

کارتان درست است؟

اگر همچنان دارید وزن اضافه می‌کنید و کم‌آب شدن بدن مسئله خاصی برای‌تان تلقی نمی‌شود، پس کارتان درست است. بسیاری از ما از اتفاقات معجزه‌آسایی که درون بدن مادر رخ می‌دهد بی‌اطلاع هستیم. این باور وجود دارد که شما می‌توانید تا‌حدودی به‌خاطر ویار صبحگاهی بیمار شوید، اما با وجود این به روند تغذیه بچه به خوبی ادامه دهید.

درمان ویار صبحگاهی در آشپزخانه

هرچند آشپزخانه آخرین جایی است که یک خانم باردار که حالت تهوع دارد ممکن است به آن سر بزند، اما نوشیدنی‌های زیادی را در آنجا خواهد یافت. متخصصان توصیه می‌کنند که خانم‌هایی که این وضعیت را دارند، می‌توانند به‌کرات طی روز میزان کمی مایعات خالص و تصفیه ‌شده مصرف کنند. مثلا سوپ آبکی، آبمیوه‌ و دمنوش‌هایی مانند دمنوش زنجبیل، برگ تمشک و بابونه برای آنها بسیار مفید است. خصوصا چای زنجبیل که تاثیر زیادی در برطرف کردن ویار یا همان بیماری صبحگاهی دارد.

از ماساژ کمک بگیرید

دفعه بعدی که همسرتان درباره علائم ویار صبحگاهی با شما همدردی کرد، به او بگویید که می‌تواند با انجام فشاردرمانی به شما کمک کند. ماساژ روزانه کلی بدن در قالب یک روش پیشگیرانه بسیار مطلوب است. بهتر است همسرتان این دستورالعمل‌ها را در قالب تکنیکی سریع روی شما انجام دهد.

۱.بگذارید فرد موردنظر به پهلوی راست خود دراز بکشد. شما پشت او بنشینید و با پای چپ‌تان، هوای او را از پشت داشته باشید.

۲.دست چپ خود را زیر او گرفته و شانه چپش را بگیرید.

۳.با دست راست‌تان کل گردن او را ۳ سری ماساژ دهید.

۴.بعد کف دست‌تان را در انتهای جمجمه او قرار داده و آن را از روی گردن و در مسیری به سمت خارج شانه‌ها بکشید.

۵. در مرحله بعد، از شست خود برای وارد آوردن فشار به کمر به سمت پایین در شیار بین لبه شانه چپ و ستون فقرات استفاده کرده و بعد آن را اطراف لبه شانه به سمت پهلوهای او بکشید. این فشار را به مدت ۵ تا ۷ثانیه اعمال کنید. اگر نقطه حساس را پیدا کردید، سعی کنید روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید.

۶.انگشت شست خود را تا جایی که می‌بینید فرد احساس راحتی و آرامش دارد، روی لبه شانه‌هایش بکشید. سعی کنید این حرکت را با فشار ملایم آغاز کرده و بگذارید خودش به شما بگوید که آیا به فشار بیشتری نیاز دارد یا نه. سعی کنید همیشه از وزن بدن‌تان استفاده کنید تا قدرت عضلات.

چه وقت باید به پزشک مراجعه کنید؟

هر وقت هر یک از علائم زیر گریبان‌تان را گرفت، حتما با پزشک تماس بگیرید:

۱.اگر متوجه شدید که یک یا دو کیلو از وزن‌تان کم شده است، در حالت طبیعی در دوران بارداری حتی اگر میزان غذایی را هم که می‌خورید کنترل کرده و کم بخورید، افزایش وزن ادامه خواهد داشت.

۲.اگر حس کردید بدن‌تان کم‌آب شده یا ادرار ندارید.

۳.اگر متوجه شدید که نمی‌توانید طی یک بازه ۴ تا ۶ساعته هیچ چیز را نگه دارید یا کنترل کنید؛ نه آب، نه آبمیوه و نه هیچ چیز دیگر. ویار صبحگاهی در شدیدترین حالت خود می‌تواند تبدیل به شرایطی شود که پزشکان آن را استفراغ شدید بارداری می‌نامند که اگر درمان نشود، می‌تواند تعادل الکترولیت ضروری بدن را دچار اختلال کند، منجر به ناهنجاری‌های ضربان قلب شده و در حادترین وضعیت، به کلیه‌ها و کبد شما آسیب وارد کند.

تجربه و آزمایش

باید بگوییم راهکاری که برای خواهر یا بهترین دوست‌تان جواب داده، ممکن است روی شما اثری نداشته باشد. به اندازه تعداد خانم‌های روی زمین برای این مسئله راهکار وجود دارد. پیش از آنکه راهکار مخصوص به خودتان را پیدا کنید، سعی کنید چند استراتژی را امتحان کنید تا به استراتژی اصلی‌تان برسید. پس از پیدا کردن راهکار مخصوص به خودتان می‌توانید آن را به کار بگیرید.

بادام دوست داشته باشید

یک میان‌وعده‌ آمیخته با بادام خام می‌تواند ازجمله غذاهایی باشد که می‌توانید به میزان کم و تعداد دفعات بیشتر در روز بخورید. همان‌طور که می‌دانید بادام حاوی چربی و مقداری پروتئین است و کلسیم و پتاسیم بسیار زیادی دارد. از طرفی دسترسی به بادام بیشتر بوده و از بیسکویت هم خوشمزه‌تر است.

بیسکویت دم دست‌تان باشد

اگر دیدید خوردن بادام شما را راضی نکرد یا صبح‌ها حالت تهوع داشتید، بهتر است بیسکویت‌ها را دم‌دست خود و کنار تخت بگذارید. تحرک و انجام کارها با شکم خالی باعث می‌شود حس و حال‌تان بدتر شود. متخصصان می‌گویند پیش از آنکه صبح‌ها یا نصف شب از تخت‌تان بلند شوید، بهتر است چیزی بخورید تا قند‌خون‌تان را افزایش دهد.

دور این غذاها خط بکشید

چیزبرگر کباب‌شده همراه با حلقه‌های پیاز گزینه‌ای بسیار عالی برای آخر هفته به نظر می‌رسد، اما شاید بهتر باشد در این شرایط ریسک نکنید. هر چیز سرخ‌کردنی باعث می‌شود که خانم‌های باردار بیشتر حالت تهوع داشته باشند. درواقع زمان بیشتری طول می‌کشد تا بدن چنین غذاهایی را هضم کند و این به معنای آن است که چنین غذاهایی زمان بیشتری در معده می‌مانند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟