با هرم غذایی جدید زندگی سالم را تجربه کنید

یک زندگی سالم، بر پایه فعالیت بدنی و هرم غذایی سالم بنا می شود. در این مطلب با جدیدترین و سالم ترین هرم غذایی آشنا می شویم.

 برای این که بدنی سلامت و زندگی سالمی داشته باشید، باید در کنار ورزش، مواد غذایی مختلفی را از گروه های مختلف غذایی مصرف کنید.

انجمن تغذیه اسپانیا (SENC) به تازگی برخی دستورالعمل های نوآورانه را به هرم غذایی اضافه کرده و یک رژیم غذایی جدید را به افراد ارائه داده است.

یکی از بزرگ ترین تغییراتی که در هرم غذایی از سوی این انجمن اعمال شده، در اساس و پایه آن است. در این مرحله به افراد توصیه شده حداقل روزانه 60 دقیقه تمرین و فعالیت بدنی داشته باشند. اساس این هرم، این است که ورزش منظم و کنترل وزن، عملکرد بدن را بهبود می بخشد و سیستم قلب و ایمنی را تقویت می کند و از ابتلا به بیماری های دژنراتیو جلوگیری می کند. به عقیده این انحمن، با انجام حرکات ورزشی می توانید با حفظ سطح انرژی بدن، بدون مشکل و محدودیت کمتر، رژیم غذایی متنوع تری داشته باشید و انرژی لازم را برای بدن تامین کنید. اگر بیش از اندازه غذاهای ناسالم مصرف نکنید، ورزش کمک خواهد کرد بدن، کالری اضافه را بسوزاند و مانع از انباشت چربی در بدن شود.

دومین سطح هرم جدید، شما را تشویق می کند از همه گروه های غذایی، در رژیم غذایی خود داشته باشید. دانه های کامل، نشاسته ها و کربوهیدرات ها در این هرم جدید جایگاه خاصی پیدا کرده اند.

همچنین، هرم جدید پیشنهادی از سوی انحمن تغذیه اسپانیا، به مصرف میوه وو سبزیجات دو یا سه بار در روز توصیه می کند. این غذاها حاوی مواد ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی هستند که باید به طور منظم مصرف شوند. این انحمن پیشنهاد می کند از میوه ها به عنوان دسر و پس از غذا استفاده شود،‌چون میل به شیرینی جات را کم می کند، به بدن آسیب وارد نمی کند، باعث چاقی و افزایش وزن نیز نمی شود.

محصولات لبنی نیز در این هرم، به رژیم غذایی روزانه افزوده شده اند. انواع محصولات کم چرب لبنی می تواند به شما در کاهش وزن نیز کمک کند.

در نهایت گوشت سفید، مرغ و ماهی، تخم مرغ و سایر پروتیئن های گیاهی در این هرم معرفی شده اند.

در بالای هرم، مواد غذایی قرار گرفته اند که مصرف آن ها باید محدود شود، مثل انواع سوسیس و گوشت قرمز و نوشیدنی های دارای الکل، دونات، بستنی و تنقلات چرب و شیرینی جات.

مکلمل های غذایی نیز به شما در تامین کمبود های بدن در این هرم کمک می کنند. البته باید پیش از مصرف آن ها با پزشک مشورت کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 456026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟