تخمه ای که هزار و یک درد را درمان می کند

آیا تاکنون تخمۀ هندوانه خورده‌­اید؟ ثابت شده است که تخمۀ هندوانه برای سلامت بدن مفید است. به‌عنوان مثال می­‌تواند به هضم غذای شما کمک ­کند. درواقع اگر دانه‌­ها را به‌همراه هندوانه بخورید، می­‌توانید از مزایای آن‌ها به‌طور همزمان بهره ببرید.

منبع پروتئین

یکی از خواص تخمه هندوانه این است که سرشار از پروتئین است. درحقیقت اگر ۳۰ گرم از آن را مصرف کنید، در حدود ۱۰ گرم پروتئین دریافت خواهید کرد. پروتئین یک مادۀ مغذی برای تقویت عضلات است. همچنین به تولید انرژی در بدن کمک می­‌کند. همچنین پروتئین می‌­تواند سلول­‌های جدید را جایگزین سلول­‌های آسیب­‌دیده کند. بنابراین، اگر در جست‌وجوی غذاهای سرشار از پروتئین هستید، می­‌توانید تخمۀ هندوانه را به‌عنوان یک گزینۀ مفید انتخاب کنید.

منبع ویتامین B

تخمۀ هندوانه سرشار از ویتامین B است و همان‌طور که می‌دانید ویتامین B نقش اصلی را در عملکرد بدن و متابولیسم (سوخت‌وساز) آن ایفا می­‌کند. پس می‌­توانید با مصرف تخمۀ هندوانه از دریافت این ماده مغذی اطمینان حاصل نمایید. برای به‌دست‌آوردن این مزایا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانه­‌ها را به‌مدت یک شب در ظرف آب خیس کنید، سپس چند روز صبر کنید تا جوانه‌­ها کاملاً قابل‌مشاهده شود. سپس، آن را خشک کنید و به‌عنوان یک میان‌وعده سالم بخورید.

تأمین منیزیم

می­‌توانید برای دریافت منیزیم، تخمۀ هندوانه مصرف کنید. این ماده مغذی در بهبود عملکرد آنزیم در بدن نقش دارد. مصرف کافی مواد غذایی حاوی منیزیم، منجربه بهبود سلامت قلب و عروق و سلامت استخوان­‌ها می‌شود. بنابراین، به مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند تخمۀ هندوانه نیاز دارید تا به این فواید سلامتی دست پیدا کنید.

تأمین آهن

تخمۀ هندوانه سرشار از آهن هستند. همان‌طور که می‌­دانید، آهن نقش مهمی در انتقال اکسیژن به قسمت­‌های مختلف بدن ایفا می­‌کند. همچنین عملکرد مغز را بهبود بخشیده و به تشکیل هموگلوبین کمک می­‌کند. درواقع آهن نقش مهمی در ارتقای عملکرد بدن دارد. بنابراین، مصرف غذاهای حاوی آهن، مزایای بسیاری را به ارمغان می­‌آورد.

تأمین پتاسیم

از دیگر خواص تخمۀ هندوانه، رشد عضلات قوی به‌دلیل وجود پتاسیم است. پتاسیم در کاهش فشار خون، افزایش مواد معدنی و تقویت عضلات قوی تأثیرگذار است. پس توصیه می‌­شود غذاهای حاوی پتاسیم مانند تخمۀ هندوانه و کاهو مصرف کنید تا از فواید پتاسیم بهره­‌مند شوید.

تأمین سدیم

تخمۀ هندوانه سرشار از سدیم است. سدیم به انقباض عضلات کمک کرده و به کنترل فشار خون کمک می­‌کند. بنابراین هر فردی به مصرف مقدار مناسبی سدیم نیاز دارد. در این مورد، باید به میزان مناسب مصرف کنید زیرا سطح بالای سدیم در بدن ممکن است منجربه بیماری­‌های قلبی مانند حمله قلبی و سکته مغزی شود.

خواص تخمه هندوانه برای سلامتی

وجود مواد معدنی در تخمۀ هندوانه به هضم غذا کمک می‌­کند. درحقیقت، منیزیم موجود در آن، آنزیم­‌هایی را فعال می­‌کند که بدن بتواند مواد مغذی را جذب نماید. این امر موجب هضم مناسب غذا توسط بدن می‌­شود که به‌راحتی می­‌تواند غذا را تجزیه کند.

افزایش انرژی

یکی دیگر از خواص تخمه هندوانه افزایش انرژی است. پروتئین موجود در آن، انرژی بدن را بالا می‌برد. علاوه‌براین، وجود مواد مغذی باارزش، عملکرد بدن را بهبود می‌­بخشد. بنابراین، اگر می خواهید انرژی بیشتری برای انجام فعالیت­‌ها دریافت نمایید مصرف این تخمه به شما کمک خواهد کرد.

تنظیم فشار خون

وجود منیزیم در تخمۀ هندوانه خواص بسیاری دارد. منیزیم با کمک به عملکرد قلب و تنظیم فشار خون، سلامت بدن را بهبود می‌­بخشد.

کاهش سطح کلسترول

به طور شگفت­‎انگیزی، در هر ۳۰ گرم تخمۀ هندوانه، ۵۱ درصد چربی سالم وجود دارد. وجود این چربی‌­های سالم، به کاهش کلسترول خون کمک می­‌کند.

بهبود باروری برای مردان

تخمۀ هندوانه حاوی زینک (فلز روی) است که به بهبود قدرت باروری مردان کمک می­‌کند. بر اساس یک مطالعه، مکمل زینک می‌­تواند به طرز قابل‌توجهی کیفیت اسپرم‌­ها را در مردان نابارور بهبود ببخشد. علاوه‌براین، زینک در سیستم تولید مثل مردان نقش حیاتی را ایفا می‌­کند.

دیگر خواص تخمه هندوانه

کاهش التهاب، جلوگیری از بیماری‌­های قلبی، جلوگیری از سکته مغزی، جلوگیری از پوکی استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت پوست و… .با مصرف میوه و سبزیجات سلامتی خودتان را تضمین کنید!اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟