8 خوراکی روزهای سرد زمستانی/سلامتی تان را بیمه کنید

غذاهای سالم و مفیدی که سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان هستند. این غذاها باعث تقویت سیستم‌ایمنی شما می‌شوند و شما را در برابر هوای سرد محفوظ می‌کنند.

 با سردشدن هوا برای گرم‌شدن به غذاهایی مانند ماکارانی و پنیر یا سوپ خامه پناه نبرید. درعوض غذاهایی بخورید که برای فصل سرما عالی هستند. غذاهای سالم و مفیدی که سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان هستند. این غذاها باعث تقویت سیستم‌ایمنی شما می‌شوند و شما را در برابر هوای سرد محفوظ می‌کنند.در ادامه با غذاهای مناسب فصل سرد آشنا می‌شوید.همچنین نکاتی را در مورد آماده‌کردن این غذاها به مغذی‌ترین شکل ‌ممکن یاد می‌گیرید.

جو دوسر

آغاز فصل سرد بهترین زمانی است که به سراغ جو دوسر بروید. جو دوسر یکی از بهترین غذاهای مناسب فصل سرد و یکی از غلات کامل است. بنابراین با یک کاسه از این غذا هم گرسنگی‌تان برطرف می‌شود، هم فیبر زیادی به بدن خود وارد می‌کنید. علاوه بر این جو دوسر یکی از منابع خوب پروتئین گیاهی هم هست. خواص جو دوسر تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

کلم بروکسل

خوردن این کلم‌های کوچک به شما کمک می‌کند در زمستان کمتر سرما بخورید. کلم بروکسل یکی از منابع سرشار از فیبر و نیز یکی از منابع خوب ویتامین C است و مواد مغذی ضدسرطان دارد. این نوع کلم حاوی 74/8 میلی‌گرم ویتامین C در هر فنجان است که مقدار زیادی است. این مقدار کاملا باعث پیشگیری از سرماخوردگی نمی‌شود، ولی تحقیقات نشان داده‌اند ویتامین C مدت‌ زمان بروز علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

آش لوبیا و فلفل

آش لوبیا و فلفل، یکی دیگر از بهترین غذاهای مناسب فصل سرد است. فلفلی که در این آش می‌ریزید، حاوی کپسایسین است. این مواد همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و اجازه نمی‌دهند چربی در بدن جمع شود. می‌توانید هر نوع لوبیایی را در این آش بریزید. کلا لوبیا یکی از خوراکی‌های سرشار از پروتئین است و می‌تواند در عضله سازی به شما کمک کند. رب گوجه‌فرنگی هم سرشار از لیکوپن است و پیاز آنتی‌اکسیدان‌های خاصی را به بدن شما می‌دهد.

گردو

گردو را می‌توانید هر زمانی از سال بخورید. ولی در زمستان برای میان‌ وعده عالی است. خواص گردو زیادند. گردو سرشار از اسید آلفا لینولنیک(ALA) است. این چربی امگا ۳ می‌تواند سلامتی قلب Heart شما را بهبود بخشد. در مجله‌ دانشکده‌ تغذیه‌ی آمریکا تحقیقی در این مورد منتشر شد. نتیجه‌ تحقیق نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی خود گردو، روغن گردو و روغن کتان استفتده می‌کنند، کمتر درمعرض فشار خون و کاهش جریان خون در رگ‌ها هستند.

چای زنجبیل

خواص زنجبیل برای سلامتی و زیبایی بسیار است. رابطه زنجبیل و لاغری هم برای بسیاری از ما شناخته‌شده است. اگر می‌خواهید یک فنجان چای بخورید، حتما آن را با زنجبیل دم کنید. زنجبیل سوخت‌وساز و جریان خون را افزایش می‌دهد. اضافه کردن زنجبیل به چای می‌تواند درد شما را کمتر کند، مثلا گرفتگی عضلات و دردهایی که بعد از ورزش Sport سخت احساس می‌کنید.

شکلات داغ

اضافه کردن شکلات تلخ به رژیم غذایی برای سلامتی شما هم خیلی مفید است. خواص شکلات تلخ بسیار زیادند. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است. فلاونوئیدها نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. رادیکال‌های آزاد خیلی اوقات به سرطان و بیماری‌های قلبی‌وعروقی منجر می‌شوند.تحقیقی در این مورد در مجله‌ تحقیقات ایمنی‌شناسی منتشر شده است.

سیب

سیب پخته‌شده یک میان‌وعده‌ عالی برای پاییز است. این میوه سرشار از فیبر محلول و غیرمحلول است. یکی از این فیبرها فرایند هضم را کاهش می‌دهد و دیگری کمک می‌کند تا غذا راحت‌تر از سیستم گوارشی عبور کند. سیب کمک می‌کند کمتر گرسنه‌ شوید و شکم‌تان راحت‌تر کار کند.

کدو خورشتی

کدو خورشتی کمی کلسیم و ویتامین C و مقدار زیادی پتاسیم دارد. کدو خورشتی ویتامین A زیادی دارد و فیبر موجود در آن از گرسنگی جلوگیری می‌کند. یک فنجان کدو خورشتی کبابی ۴۵۷ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می‌کند. این میزان کدو خورشتی ۷ گرم فیبر و فقط ۸۲ کالری دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟